افزایش گمانه‌زنی از نامزدی مجددا کلینتون برای انتخابات ۲۰۲۴

    کد خبر :887427
افزایش گمانه‌زنی از نامزدی مجددا کلینتون برای انتخابات ۲۰۲۴

در حالی که گمانه زنی ها در خصوص احتمال نامزدی هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بالا گرفته، به گفته منابع او قرار است در سخنرانی اش خطاب به کنوانسیون حزب دموکرات در ایالت نیویورک، در جهت “برانگیختن حزب” تلاش کند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، منابع ادعا کردند، هیلاری کلینتون که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ رقیب دموکرات دونالد ترامپ بود، قصد دارد در سخنرانی اش خطاب به کنوانسیون دموکراتهای ایالت نیویورک برای “برانگیختن حزب” تلاش کند.

افراد آشنا به این رویداد به سی.ان.بی.سی گفتند، پیش بینی می شود نامزد سابق ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا چند روز دیگر در مقابل رهبران حزب در هتل شرایتون نیویورک سخنرانی کند.

یک منبع که گفت کلینتون قرار است در این مراسم سخنرانی کند، به این رسانه خبری گفت: او مورد علاقه اعضای جریان اصلی حزب دموکرات است و محبوبیت او احتمالاً بیشتر از جو بایدن، رئیس جمهور فعلی باشد.

او اظهار کرد: این برای او خوب است زیرا او را با اهمیت نگه می‌دارد و هدف از حضورش احتمالاً برانگیختن توجه مهمانان و مخاطبان است.

کریس ملنیچوک، رئیس دفتر جی جاکوبز، رئیس شاخه حزب دموکرات آمریکا در ایالت نیویورک، گفت که حزب “با تعدادی از افراد تماس گرفت تا سخنرانی کنند و، می دانید، ما منتظر کسب تایید تعدادی از این افراد هستیم. بنابراین چندین مساله وجود دارد.”

وی در خصوص اینکه آیا کلینتون در میان سخنرانان دعوت شده بود یا خیر افزود: “ما با تعدادی از افراد تماس گرفته‌ایم، نمی‌خواهیم بگوییم با چه کسانی تماس گرفته‌ایم.”

این در حالی است که گمانه زنی های فزاینده ای مبنی بر اینکه کلینتون قرار است برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در بحبوحه کاهش محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور فعلی و بالا گرفتن نگرانی ها در خصوص از دست دادن کنگره از سوی دموکراتها در انتخابات میاندوره ای امسال مجددا نامزد شود، مطرح شده است.

در روزهای اخیر بر اساس میانگین نظرسنجی های سراسری در آمریکا میزان محبوبیت بایدن برای اولین بار از زمان شروع ریاست جمهوری اش به زیر ۴۰ درصد کاهش یافت.

بر اساس برآوردهای پایگاه Real Check Politics میانگین ۳۰۴ نظرسنجی انجام شده از ژانویه ۲۰۲۰ تا ماه جاری میلادی میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا را ۳۹ درصد و مخالفت با او را ۵۴ درصد نشان می دهد.

کلینتون پیشتر گفته بود که پس از شکست در انتخابات سال ۲۰۱۶ از دونالد ترامپ، دیگر برای پستی سیاسی نامزد نخواهد شد، اما یکی از مشاوران ارشد سابق بیل کلینتون، شوهر او و رئیس جمهور اسبق آمریکا ماه گذشته میلادی گفت در صورتی که دولت فعلی آمریکا در انتخابات میان دوره ای سال جاری میلادی کنگره را از دست بدهد “تغییر خوبی” در راستای کاندیداتوری هیلاری کلینتون برای انتخابات سال ۲۰۲۴ رقم می خورد.

دیک موریس مدعی شد که اگر دموکرات‌ها نتایج موفقیت‌آمیزی در انتخابات نوامبر کسب نکنند، احتمال می‌رود که یک رقابت مجدد کلینتون و ترامپ رخ دهد و ادعا کرد که چنین شکستی باعث می‌شود که حزب دموکرات با جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی و معاونش کامالا هریس مخالف شود.

موریس با تحسین راهبرد کمپین انتخاباتی این نامزد سابق ریاست جمهوری حزب دموکرات که می تواند بار دیگر با ترامپ روبرو شود، به مجری رادیو WABC گفت: “احتمال خوبی برای آن وجود دارد.”

موریس گفت: هیلاری استراتژی درخشانی را تنظیم کرده که هیچکس دیگری قادر به انجامش نیست.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: در مقطعی که هیچ دموکراتی حاضر نیست جلو آمده و از جو بایدن انتقاد کند، در حالی که همه دموکرات‌ها از او ناامید شده‌ و به سراغ اصلاح نهایی اتهامات مربوط به عدم صلاحیت او برای ریاست‌جمهوری بروند، کلینتون به نحوی عمل کرده که دوباره وارد یک بازی مجموع صفر با او شود. هرچه بایدن بدتر عمل کند، کلینتون بهتر عمل می کند زیرا خود را به عنوان جایگزین بایدن در حزب دموکرات معرفی کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید