افزایش قیمت 30 درصدی موتور گیربکس و دروغ های عجیب و غریب

    کد خبر :912802

به گزارش خبرگزرای بازتاب و به نقل از سایت نامیک سنتر، این سایت با تاکید بر لزوم شفاف سازی در قیمت های قطعات ماشین آلات کشاورزی اظهار داشت: در سه ماه اول سال 1401، قیمت ادوات و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی از میان کالای منتخب صنعتی، حدود 30 درصد به نسبت مدت مشابه سال 1400 افزایش یافته است.

افزایش قیمت ماشین آلات پر فروش کشاورزی

در این میان گیربکس حلزونی و الکتروموتور که علاوه بر کشاورزی در صنعت هم کاربرد بالایی دارد از این قائده مستثنی نمانده است و رشد قیمت را در ماه های اخیر تجربه کرده است. این سایت اظهار داشت که خرید گیربکس حلزونی با قیمت مناسب از نامیک سنتر در بین فروشندگان مطرح این محصول برای صنعتگران و تولید کنندگان اقدامی به صرفه و اقتصادی است. در ادامه به دلایل افزایش قیمت خواهیم پرداخت:

افزایش قیمت فلزات اساسی

قیمت فلزات اساسی که در ابتدای شیوع ویروس کرونا به دلیل رکود و عدم فعالیت شرکت‌ها روندی نزولی داشته است، پس از مهار نسبی آن در جهان به روند افزایشی خود بازگشته است. با توجه با این که الکتروموتور و گیربکس های صنعتی همگی از آلومینیوم و یا چدن ساخته می شوند، در پی این تغییر روند دچار شوک قیمت و افزایش شده اند.

افزایش مالیات واردات و قیمت دلار

افزایش نرخ مالیات بر واردات و افزایش قیمت دلار باعث شده تا موتور گیربکس حلزونی و باقی محصولات صنعتی و کشاورزی روندی رو به بالا و صعودی به خود بگیرند. همین امر موجب کم شدن واردات و بهم خورد نسبت عرضه و تقاضا در بازار صنعتی شده است.

علاوه بر دلایلی مانند افزایش قیمت فلزات اساسی، افزایش مالیات واردات و نوسانات قیمت دلار دلایل دیگری از جمله سود جویی فروشندگان این بازار در این افزایش قیمت نقش مستقیمی دارد که ادامه به آن خواهیم پرداخت. بعضی از فروشندگان ادعا دارند که قیمتی کمتر از عرف بازار دارند. بررسی خواهیم کرد که آیا این این ادعا صحت دارد و یا دروغی عجیب و غریب است.

چرا بعضی از گیربکس های وارداتی ارزان تر هستند؟

قطعا هر گردی گردو نیست و هر گیربکسی هم وارداتی نیست. فرض کنید گیربکسی با برند x خریدداری کرده اید. فروشنده محصول بیان می کند که این گیربکسی که خریداری کرده اید وراداتی است. چرا؟ چون برند آن مثلا برند X است. اما این موضوع حقیت دارد؟  توجه داشته باشید هنگام خرید گیربکس نام کشور سازنده باید روی پلاک آن حک شده باشد و از فروشنده بخواهید که در فاکتور نام کشور سازنده را ذکر کند تا در صورتی که عکس این قضیه ثابت شد بتوانید از طریق مراحل قانونی پیگیری کنید.

آیا علاوه بر اینکه گیربکس حلزونی ساخت کدام کشور است، برند آن هم مهم است؟

قطعا پاسخ ما به شما بله است! دلیل اصلی هم این است که کیفیت چرخ دنده ها و عمر آن ها با هم متفاوت است. اگر می خواهید خط تولید خود را با یک تصمیم اشتباه تعطیل نکنید به شما پیشنهاد می کنیم تا با وسواس ودقت بیشتری خرید کنید.

چرا بعضی از موتور های چینی با قیمت های پایین تری نسبت به بازار به فروش می رسند؟

عضو جدایی ناپذیر گیربکس حلزونی یعنی الکتروموتور در بازار صنعتی گاهی با قیمت بسیار پایین تری به فروش می رسد اما پشت پرده آن چیست؟ دو دسته از فروشندگان و واردکنندگان دلیل این کاهش قیمت هستند:

دسته اول:

متاسفانه عده ای از وارد کنندگان از ناآگاهی خریداران استفاده کرده و موتور الکتریکی را با سیم پیچی آلومینیوم به جای مس و قطعات داخلی دست دوم روانه بازار می کنند. این خود باعث کاهش قیمت 20 الی 30 درصدی به نسبت قیمت بازار می شود.

دسته دوم:

دسته دوم اقدامات بالا را انجام نمی دهند و اصل موضوع یعنی وزن و چگالی سیم پیچی درون موتور را کم می کنند. این امر باعث عمر کمتر و در نتیجه قدرت کمتر می شود.

راهکار چیست؟

خرید از یک فروشنده مطمن می تواند علاوه بر تضمین قیمت، خیال شما را از کیفیت و اصلی بودن محصولات تضمین می کند. نامیک سنتر با سالها تلاش در زمینه فروش محصولات صنعتی و با تکیه بر پشتوانه کارشناسان زبده خود همیشه در تلاش است تا با بهترین کیفیت، خدمات و محصولات خود را به صنتعگران و تولید کنندگان عزیز عرضه نمایند. این فروشگاه آنلاین خدمات ویژه ای برای محصولات خود از جمله مشاوره رایگان پیش از خرید، گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش در نظر گرفته است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید