افزایش قیمت نفت همزمان با رقابت تنگاتنگ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

    کد خبر :758866

قیمت نفت امروز -چهارشنبه- به دنبال رقابت تنگاتنگ انتخاباتی در آمریکا و ناامیدی معامله‌گران از نتیجه قطعی و احتمال انتظار طولانی‌مدت برای نتیجه نهایی افزایش پیدا کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌ها را به چالش کشید.

هیچ یک از نامزدها شکست را قبول نکرده‌اند و به نظر می‌رسد که نتیجه نهایی برای مدتی مشخص نباشد.

نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با دو و چهار دهم درصدافزایش به هر بشکه ۳۸ دلار و ۵۵ سنت در بورس تجاری نیویورک رسید.

نفت خام دریای برنت در معاملات آتی برای تحویل در ماه ژانویه نیز با دو و چهار دهم درصد افزایش به هر بشکه ۴۰ دلار و ۶۵ سنت در بورس اروپا رسید.

پیروزی بایدن می‌تواند زمینه را برای تنظیم دقیق‌تر سکوهای نفت شیل فراهم کند و همچنین نشان‌دهنده گشایش در پرونده با ایران باشد که می‌تواند روزانه صادرات جدید میلیون‌ها بشکه نفت خام را آزاد کند.

رئیس مشاور صنعت «اف جی آی» گفت که در دوره ترامپ شانس بیشتری برای افزایش قیمت نفت وجود دارد. بازار در حال درک این موضوع است که در فروش مبالغه شده است. ما همچنان فراموش می‌کنیم که اروپا از نظر تقاضای نفت مهم نیست در حالی که اوپک همچنان متعهد است.

به گزارش ایلنا، منحنی معاملات آتی نفت خام برنت نشان می‌دهد که حتی پس از افزایش نشانه‌ها مبنی بر اینکه اوپک پلاس با تعطیلی اروپا و افزایش تولید لیبی کاهش حجم تولید را به تأخیر می‌اندازد، هنوز نگرانی نسبت به بحران احتمالی وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید