افزایش سه برابری موارد بستری بیماران کرونا/ سویه جدید از آنچه فکر می کنیم به ما نزدیک تر است

    کد خبر :921705
سه برابر شدن آمار کرونا

در روز های اخیر وزارت بهداشت از افزایش «سه برابری» میزان مراجعه بیماران مبتلا کرونا در کشور خبر داده و دبیر کمیته اپیدمیولوژی کرونا نیز اعلام کرد که احتمالاً به زودی دو سویه جدید کرونا در ایران غالب خواهد شد.

مسعود یونسیان با اشاره به روند افزایشی کرونا در کشور طی روزهای اخیر، گفت: دور از انتظار نیست که واریانت BA۴ و BA۵ به زودی در کشورمان غالب شود.

وی با اشاره به گزارش اخیر وزارت بهداشت مبنی بر افزایش سه برابری بستری و سرپایی کووید در روزهای اخیر، اظهار کرد: احتمال اینکه این افزایش‌ها را طی هفته آینده هم ببینیم، کم نیست و احتمالش نسبتاً بالاست.

در حالی که وزارت بهداشت روز شنبه آمار روزانه مرگ ناشی از کرونا را صفر اعلام کرد، آقای یونسیان همچنین از احتمال دو رقمی شدن مرگ‌های ناشی از ابتلا به کرونا خبر داد.

وی با بیان اینکه در این زمینه باید به چند واقعیت توجه کرد، افزود: یک واقعیت این است که علی‌رغم اینکه ساب‌واریانت BA۲ امیکرون و زیرمجموعه‌های آن در دنیا غالب بوده است، اکنون چندین هفته متوالی است که BA۴ و BA۵ که از قاره آفریقا شروع شد، بعد به آمریکا و سایر نقاط دنیا رفت، رو به افزایش می‌گذارد. البته شاید هنوز غالب نشده و همچنان غلبه با BA۲ است. بنابراین درحال‌حاضر سهم تعداد موارد BA۴ و BA۵ در دنیا افزایش پیدا کرده و این‌ها هم دو واریانتی هستند که نسبتاً واکسن‌گریزی بیشتری دارند.

روز گذشته برخی رسانه ها  از سه برابر شدن «موارد بستری و سرپایی ناشی از کووید در هفته اول تیرماه» خبر دادند.

به گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونا در هفته اول تیر ماه مصادف با هفته ۱۲۳ همه‌گیری کرونا در کشور، موارد بستری و سرپایی ناشی از کووید ۱۹ در کشور سه برابر شده است.

در هفته اول تیر ماه ۱۴۰۱ مصادف با هفته ۱۲۳ همه‌گیری کرونا در کشور، کاهش یا ثبات بیماران بستری کرونا در ۲۱ استان کشور، افزایش در پنج استان کشور گزارش شده است .

همچنین در هفته اول تیر ماه، کاهش یا ایستایی موارد مثبت متوفی در هفته اخیر در ۳۰ استان کشور گزارش شده است.

در هفته‌ای که گذشت (از شنبه چهارم تیر ماه تا جمعه دهم تیر ماه ۱۴۰۱)، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است که از این تعداد در مجموع هفته گذشته ۴۳۳ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور تا روز گذشته به هفت میلیون و ۲۳۸ هزار و ۵۸۹ نفر رسید. متاسفانه در هفته گذشته مجموعا ۱۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

در هفته گذشته طی دو روز هفتم و هشتم تیر ماه، آمار فوتی‌های کرونا در کشور صفر بود و هیچ فوتی کرونایی در این دو روز ثبت نشده است.

بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور که از ۱۰ تیر اعمال می‌شود؛ همانند هفته‌های گذشته، هیچ یک از شهرهای کشور در وضعیت قرمز و نارنجی نیستند، تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۹۱ به ۱۰۵ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۵۷ به ۳۴۳ شهر کاهش یافت.

جدول اطلاعات وضعیت کرونا در کشور – 12 تیر 1401

شناسایی ۷۱۷ بیمار جدیدکرونادر کشور

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید