آخرین وضعیت کرونا در ایران

    کد خبر :1050216
آخرین وضعیت کرونا در ایران

آمار و ارقام هفته ۲۰۵ پاندمی کووید ۱۹ در کشور حاکی از آن است که ۱۵۲ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و متاسفانه ۱۰ نفر نیز جان باخته‌اند.

حدود ۴ سال از زمان پاندمی کروناویروس در ایران می‌گذرد و این بیماری، همچون سایر کشورها همچنان درصدی از ابتلاهای بیماری‌های تنفسی را به خود اختصاص می‌دهد. اگرچه آمار ابتلا به این بیماری فراز و فرودهای فراوانی دارد و در این میان جوامع مختلف نیز به زندگی عادی خود بازگشته‌اند؛ اما ویروس تاج‌دار کرونا همچنان برای بقا تلاش دارد و جهش‌های فراوانی از آن تاکنون شناسایی و ثبت شده است.

اگرچه سویه‌های جدید این بیماری مسری‌تر هستند، اما علائم کمتری دارند و شدت بیماری نسبت به سویه‌های اولیه کمتر است. همچنین به اذعان مسوولان وزارت بهداشت موارد بروز این بیماری در کشورمان پایین است و کمتر از دو درصد سرماخوردگی‌ها را تشکیل می‌دهد.

سویه JN.۱، که از جدیدترین‌ سویه‌های این بیماری به حساب می‌آید، در کشورهای اروپایی شایع شده و به نظر می‌رسد که نسبت به سویه‌های قبلی بسیار واگیردارتر است و به اذعان رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، اکنون بیش از ۶۰ درصد موارد بروز این بیماری را تشکیل می‌دهد.

بنابر اظهار متخصصان، اگرچه JN.۱ سویه‌ای است که گسترش سریعی دارد، در عین حال انتظار می‌رود افرادی که در ماه‌های اخیر به این سویه مبتلا شده‌اند، بار دیگر و به این زودی به این بیماری مبتلا نشوند.

آخرین وضعیت کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تعداد موارد بستری مثبت جدید در طی هفته ۲۰۵ پاندمی، ۱۵۲ نفر و تعداد مرگ ۱۰ نفر است که نسبت به هفته قبل (هفته ۲۰۴ پاندمی) به ترتیب بدون تغییر و ۲۰ درصد افزایش یافته است.

تعداد موارد سرپایی مثبت جدید نیز در طی این هفته ۴۵ نفر گزارش شده که نسبت به هفته قبل ۴.۴ درصد افزایش دارد.

میزان بستری موارد مثبت به ازای یکصد هزار نفر در کل کشور ۰.۱۸ است که این میزان در هفته قبل نیز ۰.۱۸ گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، همچنین میزان مرگ موارد مثبت به ازای یک میلیون نفر در کل کشور ۰.۱۲ است که این میزان در هفته قبل ۰.۰۹ بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید