افزایش دوبرابری کمکهای نظامی پنتاگون به ارتش لبنان

    کد خبر :460067

دولت آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران و حزب الله در منطقه و در راستای بهبود و به روز رسانی تانکها و بالگردهای نظامی لبنان، یک بسته کمک نظامی ۱۰۰ میلیون دلاری به ارتش لبنان اعطا کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از المانیتور، در راستای تازه ترین اقدام آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران و حزب الله در منطقه، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای بهبود و به روز رسانی تانکها و بالگردهای آفندی، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی به ارتش لبنان اعطا کرد.

این بسته کمک مالی شامل آموزش خلبان و خدمه عملیات تعمیر و نگهداری بالگردهای آفندی و دیده بانی سبُک «ام دی-۵۳۰ جی» است که سال گذشته از سوی پنتاگون به ارتش لبنان عرضه شد. در این بسته کمک مالی، تأمین تفنگهای تک تیراندازی، دوربین های دید در شب و خمپاره اندازها برای یگانهای پیاده نظام نیز پیش بینی شده است.

پنتاگون در توجیه اعطای این کمک مالی، گسترش فعالیتهای حزب الله در خاک سوریه و بهبود و به روز رسانی تانکها و بالگردهای آفندی ارتش لبنان برای مقابله با نفوذ ایران و حزب الله را مطرح ساخت.

در همین ارتباط، «ربکا رباریچ» سخنگوی پنتاگون با صدور بیانیه ای ادعا کرد: «تقویت نیروهای مسلح لبنان طیفی از منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه را پیش خواهد برد؛ منافعی که هم شامل مقابله با گسترش افراط گرایی خشونت آمیز می شود و هم قطع نفوذ ایران و حزب الله».

شایان ذکر است که با وجود تهدید القاعده و داعش در منطقه، مقامات دولت ترامپ از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا و «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور خواستار اتخاذ موضعی سرسختانه تر از جانب واشنگتن علیه تهران هستند. در عین حال، برخی کارشناسان در خصوص اینکه اعطای کمک نظامی به ارتش لبنان با سیاست در حال ظهور آمریکا در منطقه همخوانی داشته باشد، چندان مطمئن نیستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید