افزایش تلفات انفجار بیروت به ۲۰۰ نفر / پسر ۲ ساله استرالیایی کشته شد

    کد خبر :737709

مروان عبود با اشاره به پایان عملیات جستجوی نیروهای ارتش در محل انفجار گفت: «بسیاری از کسانی که پس از انفجار بیروت گم شده‌اند، کارگران خارجی مقیم لبنان هستند.» یکی از خارجی‌هایی که سه‌شنبه هفته گذشته جان خود را از دست داد، کودک دو ساله استرالیایی به نام ایزاک اوهلرز است که خانواده‌اش در بازگشت از لبنان به غرب استرالیا باید چند روز را در قرنطینه بگذرانند.

استرالیایی غربی یکی از سخت‌ترین قوانین قرنطینه کرونا را دارد. با این حال، مقام‌های ارشد این منطقه اعلام کرده‌اند با خانواده اوهلرز ابراز همدردی و شرایط را برای ورود بدون دغدغه به سرزمین مادری ایزاک فراهم می‌کنند. هر چند با توجه به اوضاع نابسامان بیروت و شیوع گسترده ویروس کرونا در غرب آسیا، هنوز معلوم نیست خانواده پسرک کشته‌شده کی بتوانند از مرزهای لبنان خارج شوند و به استرالیا بازگردند.

نزدیک به پنج هزار استرالیایی در لبنان زندگی می‌کنند و از آنجا که این کشور غرب آسیا پیش از انفجار مهیب بیروت هم با بحران‌هایی چون کمبود آب و برق و زیرساخت‌های بهداشتی و پزشکی دست و پنجه نرم می‌کرد، معلوم نیست سرنوشت این شهروندان خارجی چه می‌شود. اسکات موریسن، نخست‌وزیر استرالیا یکی از رهبران ۳۰ کشور دنیا بود که روز یکشنبه در یک گردهمایی مجازی برای کمک به لبنان توافق کردند.

به گزارش همشهری آنلاین،آمریکا، شورای اروپا، مصر، اردن، یونان و ایتالیا همراه با استرالیا پذیرفتند در مرحله اول حدود ۳۰۰ میلیون دلار به لبنان کمک کنند. گرچه با بحران‌های ناشی از انفجار بیروت و شیوع کرونا و اقتصاد نابسامان، لبنان در آستانه یک فاجعه بزرگ اقتصادی و انسانی قرار گرفته است. مردم دو شب پیاپی است در اعتراض به بی‌کفایتی مسئولان به خیابان‌ها می‌آیند و استعفای یک وزیر کابینه و چند نماینده مجلس خشم آنها را آرام‌تر نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید