افزایش بیماران تنفسی در پاییز

    کد خبر :947244
بیماری تنفسی

 حسن عادلی، فوق تخصص بیماری‌های ریه بیان کرد: به فرارسیدن فصل پاییز و شیوع بیماری‌های تنفسی و آنفلوآنزا در جامعه به ویژه بین کودکان اشاره و اظهار داشت: امسال شیوع این بیماری نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده لذا شاهد افزایش بیماران تنفسی در بیمارستان‌ها هستیم.

وی بر لزوم جلوگیری از شیوع بیش از حد بیماری‌های تنفسی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید و ابراز کرد: ابتلای یک نفر در خانواده یا مدرسه به بیماری ویروسی و آنفلوآنزا سبب مبتلا شدن سایر اعضای خانواده و دانش آموزان به این بیماری می‌شود؛ بنابراین اگر کسی علایمی داشت نباید به مدرسه برود و بایستی اولیای دانش آموزان از رفتن فرزندان خود به مدارس جلوگیری کنند.

وی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت توصیه‌های بهداشتی برای دانش آموزان را با توجه به قرار گرفتن در فصل پاییز مورد تأکید قرار داد و گفت: با ابتلای فرزندان در خانواده امکان ابتلای سالمندان، بیماران دارای بیماری زمینه‌ای مثل دیابت یا بیماران با نارسایی قلبی و کلیوی وجود دارد.

 عادلی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه اکید بنده این است که فرد مبتلا در مدرسه حاضر نشود؛ اولیای مدرسه از بردن فرزندان خود به مدرسه جلوگیری کنند؛ کلاس‌هایی که بیش از حد معقول افراد مبتلا دارند چند روزی تعطیل شود؛ دانش آموزان حتما از ماسک استفاده کنند و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید