افزایش ارزش واردات چین تا ۱۵سال آینده

    کد خبر :164312

تازه ترین پیش بینی از واردات چین که در روزنامه چاینا دیلی چین منتشر شد، نشان می دهد ارزش اقلام وارداتی این کشور تا 15 سال دیگر به 24 هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، این خبر در شرایطی مطرح می شود که پیش از این چین تصریح کرده بود تا سال 2020 میلادی ارزش کل وارداتش به 8 هزار میلیارد دلار خواهد بود که سه برابر رقم فعلی است.

آمار فوق نشان می دهد 15 سال دیگر میزان جذب سرمایه گذاری این کشور به بیش از دو هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین در همایش بین المللی با حضور رهبران سابق برخی کشورها و نمایندگان سازمان های بین المللی گفت: برای اینکه ثابت کنیم به دنبال مازاد تجاری با کشورها نیستیم و درهای تجارت به روی دیگر کشورها باز است اولین اکسپو بین المللی تولیدات وارداتی در سال آینده میلادی در شهر شانگهای برگزار خواهد شد.

وی گفت که وحدت ملت ها و کشورها و وابستگی و همکاری آنها با یکدیگر است که می تواند یک جامعه ایده آل را ایجاد کند که در خدمت بشریت باشد.

وی افزود: ما از همه کشورها می خواهیم به دنبال راهکارهایی برای توسعه کشورشان و بهبود شرایط اقتصادی باشند که با جامعه آنها تطابق دارد و دولت چین حاضر است تجربیات خود را در این زمینه در اختیار دیگران قرار دهد.

شی هدف حزب حاکم و دولت را ایجاد جامعه ای دانست که مردم چین در آن شاد باشند و گفت که نگرش دنیا باید این باشد که همکاری ها بیشتر شده و ارتباطات افزایش یابد.

وی در مورد برخی مسایل مبنی بر اینکه چین با طرح برنامه راه ابریشم به دنبال نفوذ در مناطق دیگر است، گفت: ما هرگز به دنبال برتری طلبی و استیلا بر دیگران نبوده ایم و راه ابریشم نیز این را تداعی نمی کند و فقط طرحی برای گسترش همکاری ها بین کشورهای مختلف و چین است.

در این همایش اعلام شد که چین در زمینه گسترش منابع انرژی هم توانسته است برای توسعه انرژی های نوین در سال گذشته میلادی 103 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند که به مراتب بیش از 49 میلیارد دلار اتحادیه اروپا و 43 میلیارد دلار آمریکاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید