افت فشار خون نوجوانان و آلودگی هوا

    کد خبر :974213
افت فشار خون نوجوانان و آلودگی هوا

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوا باعث افت فشار خون در نوجوانان می‌شود.

آلودگی هوا به عنوان یک مسئله مهم بهداشت عمومی شناخته شده است و با بروز بیماری‌های قلبی تنفسی، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر مرتبط است.

بیشتر مطالعات بر روی اثرات آلودگی هوا بر روی بزرگسالان متمرکز شده و مطالعات کمی در مورد نوجوانان انجام شده است، در حالی که این امکان وجود دارد که نوجوانان، با نرخ رشد سریع خود، حتی بیشتر از بزرگسالان در معرض اثرات بلندمدت آلودگی هوا باشند.

در مطالعه جدیدی که توسط کینگز کالج لندن انجام شد، محققان ارتباط بین فشار خون 3284 نوجوان ساکن لندن و سطوح دی‌اکسید نیتروژن (NO2) و ذرات معلق (PM2.5) در هوای محل زندگی آنها را بررسی کردند. نتایج این مطالعه که در مجله PLOS ONE منتشر شده، نشان داد که افزایش مواجهه با ذرات PM2.5 با کاهش فشار خون سیستولیک در نوجوان مرتبط است. نتایج نشان داد که این ارتباط در دختران قوی‌تر از پسران بود.

دانشمندان هشدار دادند که افت و کاهش فشار خون می‌تواند باعث سرگیجه، ضعف، غش کردن و خطر آسیب‌دیدگی در اثر افتادن شود. افت فشار خون شدید می‌تواند بدن شما را از دریافت اکسیژن کافی برای انجام عملکردهای خود محروم کند و منجر به آسیب به قلب و مغز شما شود.

به گزارش تسنیم، محققان خاطرنشان می‌کنند که سطوح دی‌اکسید نیتروژن(NO2) و PM2.5 در لندن بسیار بالاتر از دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی است و تهدیدی برای بهبود سلامت مادام‌العمر نوجوانان در این شهر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید