افتضاح سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

    کد خبر :864284
افتضاح سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

رژیم صهیونیستی که همواره برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتش علیه ملت مظلوم فلسطین، اتهام پراکنی علیه ایران و محور مقاومت را در دستور کار خود دارد، با انجام افتضاحی در یکی از کمیته های سازمان ملل سعی در پیشبرد این پروژه شوم خود داشت که با پاسخ قاطع و کوبنده ایران ناکام ماند.

کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در حال بررسی قطعنامه رژیم صهیونیستی با عنوان فناوری کشاورزی و توسعه پایدار بود که سفیر این رژیم در سخنانی مدعی شد که ایران و سوریه به این قطعنامه رای منفی داده اند؛ این در حالی بود که جمهوری اسلامی ایران در رای گیری برای این قطعنامه صهیونیستی اصلا شرکت نکرده بود.

سفیر رژیم صهیونیستی که همواره از هر فرصتی برای جلب توجه افکار عمومی بین المللی و نقش قربانی بازی کردن برای سرپوش گذاشتن بر هفت دهه جنایتش علیه ملت مظلوم فلسطین، سوء استفاده می کند، در پی این اشتباه و افتضاح خود، همان اتهامات و ادعاهای همیشگی را علیه ایران و سوریه مطرح کرد.

در این هنگام، علی حاجیلاری رایزن نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پاسخ به این اتهامات و افتضاح سفیر رژیم صهیونیستی، سخنان او را مضحک خواند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران یادآور شد که ایران اصولا در این رای گیری شرکت نکرده است و از این رو، به قطعنامه مورد نظر نه رای منفی داده است و نه مثبت.

حاجیلاری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اساسا موجودیتی به نام اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد که بخواهد به قطعنامه اش رای منفی یا مثبت بدهد و لذا لازم است رئیس نشست به سفیر رژیم صهیونیستی در خصوص این بی دقتی مسخره تذکر دهد.

رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد همچنین گفت: علاوه بر این اشتباه مضحک، باید گفت متاسفانه بار دیگر یکی از شرکت کنندگان در نشست، وقت ارزشمند کشورهای عضو را گرفت و تلاش کرد تا با سوء استفاده از فضای کمیته دوم و طرح اتهامات بی پایه و اساس و ادعاهایی سراسر کذب و دروغ، صبر نمایندگان کشورها را بیازماید.

دیپلمات جمهوری اسلامی ایران خطاب به رئیس این نشست از او خواست به این رژیم تذکر دهد و گفت: از شما می خواهم به آنها بگویید ابتدا عنوان دستور کار نشست را با دقت بخوانند و اظهاراتشان را به موضوع های مورد بررسی محدود کنند و به جای هدر دادن وقت ارزشمند ما و تلاش برای سوء استفاده از این نشست با اهمیت، پاسخگوی مسوولیت های ناشی از اقدامات و جنایات شرم آور خود در حوزه همین موضوع مورد بحث باشند.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل درعین حال خاطر نشان کرد: اتهامات پوچ مطرح شده در این نشست، آنقدر بی پایه و اساس و غیرمرتبط با موضوع بحث است که حتی ارزش ندارد به خود زحمت پاسخگویی دهیم.

حاجیلاری اظهار داشت: اگر بخواهیم تنها فهرستی موجز و بسیار خلاصه از کارنامه سیاه این رژیم و جنایاتش در فلسطین اشغالی و منطقه غرب آسیا ارائه دهیم، باید تمام وقت کمیته دوم به ارائه این فهرست اختصاص پیدا کند که در پایان نیز وقت کم خواهیم آورد.

به گزارش ایرنا، پاسخ قاطعانه و کوبنده دیپلمات ایران در سازمان ملل به دلیل افتضاح سفیر رژیم صهونیستی، موجب خنده نمایندگان کشورهای شرکت کننده در این نشست شد و سفیر این رژیم در حالیکه از هیات همراه خود برای این اشتباه ناشیانه عصبانی بود، نشست را ترک کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید