افتتاح متروی 17 شهریور؛ به زودی

    کد خبر :916178

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از افتتاح ایستگاه متروی ۱۷ شهریور در خط ۶ مترو طی روزهای آینده و دو ایستگاه متروی میدان کتاب و شهید دادمان در ماه‌های پش رو خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام اینکه شورای شهر و شهرداری تهران، مصمم به انجام تعمیر یک هزار دستگاه اتوبوس در سال جاری هستند، گفت: هر چند این کار زمان‌بر است اما اقدامات اولیه برای تعمیر هزار دستگاه اتوبوس آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تهران به 7 هزار دستگاه اتوبوس فعال نیاز دارد، اظهار کرد: در عین حال، از طریق منابع شهرداری تهران، خرید اتوبوس‌های جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است.

تشکری هاشمی با اشاره به وضعیت نامطلوب ناوگان حمل و نقل عمومی تهران، اضافه کرد: قراردادهایی به منظور انجام خدمات پس از فروش اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده و برابر هماهنگی‌هایی که با شرکت‌های ایران خودرو دیزل و شهاب خودرو صورت گرفته است، بازسازی و خدمات پس از فروش اتوبوس‌ها به آنها واگذار خواهد شد.

وی تکمیل و بهره‌برداری کامل از خطوط و ایستگاه‌هایی که در گذشته ساخته شده‌اند را به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی شورای اسلامی شهر تهران در حوزه حمل و نقل ریلی برشمرد و گفت: به همین منظور، بر تکمیل و بهره‌برداری از خطوط 6 و 7 مترو متمرکز شده‌ایم و طی ماه‌های پیش رو، ایستگاه میدان کتاب و ایستگاه شهید دادمان و در روزهای آینده، ایستگاه 17 شهریور در خط 6 مترو به بهره‌برداری خواهند رسید.

تشکری هاشمی از بهره‌برداری از یک ایستگاه در خط 7 مترو در ماه‌های پیش رو خبر داد و تأکید کرد: بهره‌بردای از ایستگاه‌ها، تازه شروع ماجرای کمبود ناوگان است و به همین منظور، جلسات متعددی با دولت برگزار شده تا 15 درصد از پیش‌پرداخت خرید 630 دستگاه واگن مترو از محل ظرفیت تهاتر نفت در اختیار قرار بگیرد.

عضو شورای شهر تهران به انتخاب بانک شهر به عنوان بانک عامل و تکمیل اسناد و مدارک و انجام تشریفات اداری مربوطه اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت اورهال کردن قطارهای مترو، در حال حاضر ماهانه یک رام قطار در کارخانه واگن‌سازی تهران بازسازی می‌شود، گرچه معتقدیم با توجه به نیاز موجود و ظرفیت کارخانه مذکور، باید از طریق تأمین منابع مالی مورد نیاز به روند اورهال کردن قطارهای مترو، سرعت ببخشیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره مطالبه 60 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران از دولت که از ادوار گذشته تا کنون به یادگار مانده است، خاطرنشان کرد: به رغم پیگیری‌های مدیریت شهری، متأسفانه تا کنون پرداخت هیچ بخشی از این مطالبات محقق نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید