افتتاح اولین فروشگاه مشروبات الکلی در عربستان

    کد خبر :1049453
اولین فروشگاه مشروبات الکلی در عربستان

عربستان سعودی به دنبال افتتاح اولین فروشگاه نوشیدنی های الکلی در این کشور است. این فروشگاه قرار است فقط و تنها برای دیپلمات های غیرمسلمان ، فروش داشته باشد.

رویترز نوشت: این فروشگاه که قرار است در منطقه دیپلمات نشین ریاض افتتاح شود. منطقه دیپلماتیک ریاض محلی است که اکثر سفارتخانه ها و مراکز دیپلماتیک و محل اسکان دیپلمات ها در آن قرار دارد.

براساس سندی که خبرنگار رویترز آن را مشاهده کرده در این فروشگاه، از خریداران خواسته می شود در اپ / برنامه موبایلی ثبت نام و از وزارت خارجه مجوز دریافت کنند. همچنین از دیپلمات ها تقاضا شده به سهمیه ماهانه خرید مشروبات الکلی خود متعهد باشند.

این نخستین فروشگاه نوشیدنی های الکلی در عربستان سعودی خواهد بود.

“مرکز ارتباط بین المللی” در عربستان سعودی در بیانیه ای برای شبکه سی ان ان امریکا توضیح داد چارچوب جدیدی در این کشور بر سازماندهی نوشیدنی های الکلی برای نمایندگی های دیپلماتیک خارجی غیرمسلمان ارائه شده است. ارائه این نوشیدنی به شکل جدید، در قالب سهمیه های تعیین شده و با هدف” مبارزه با قاچاق و تجارت غیرقانونی در کالاهای الکلی”انجام می شود.

رسانه ها از این اقدام به عنوان بخشی از طرح بزرگتر یعنی چشم انداز 2030 عربستان سعودی نام برده اند که هدف از آن، قطع وابستگی اقتصاد این کشور به درآمدهای نفتی از طریق افزایش چند برابری درآمدهای غیرنفتی است. در همین راستا این کشور در سال های اخیر تصمیمات مهمی برای فعال سازی بخش های گردشگری، حمل و نقل وصنعت سرگرمی و تفریحات داشت.

راه اندازی تورهای گردشگری، برگزاری کنسرت های موسیقی، اجازه به زنان برای رانندگی خودرو و آسان سازی چارچوب های لباس زنانه از دیگر اصلاحاتی است که در سال های اخیر در عربستان سعودی رخ داد.

 اولین فروشگاه مشروبات الکلی در عربستان

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید