اعلام محدودیت‌های ترافیکی ویژه اربعین در ۶ استان

    کد خبر :1016104
محدودیت‌های ترافیکی ویژه اربعین

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌های ترافیکی ویژه اربعین در جاده‌های کشور را تشریح کرد.

سرهنگ احمد شیرانی، با اشاره به آغاز طرح ترافیکی پلیس برای اربعین ۱۴۰۲ گفت:‌ برابر تصمیمات اتخاذ شده از ۲۷ مرداد ماه طرح ترافیکی پلیس راهور برای راهپیمایی اربعین آغاز شده است. در همین راستا نیز دستگاه‌های مختلفی از جمله اورژانس، هلال احمر، راهداری و… نیز در کنار پلیس حضور دارند تا ایمنی ترافیکی زائران در جاده‌ها تامین شود.

وی با بیان اینکه یکسری محدودیت ترافیکی نیز در برخی از جاده‌ها برای این ایام در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: عمده این محدودیت‌ها در استان‌های مرزی و جاده‌های منتهی به مرز و به تفکیک استان اعمال شده است. امیدوارم که رانندگان عزیز به این موارد توجه داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی ایام اربعین حسینی در جاده‌های استان‌های خوزستان و چهارمحال وبختیاری گفت:‌ در این دو استان تردد کلیه کامیون و تریلرها از ساعت هفت صبح روز جمعه سوم شهریورماه تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۷ شهریورماه در محور اهواز – خرمشهر و بالعکس ممنوع است و خودروهایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند می‌توانند از مسیر اهواز – آبادان – خرمشهر و بالعکس تردد کنند.

شیرانی افزود:‌ تردد کلیه اتوبوس‌ها از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۷ مردادماه تا هفت صبح روز جمعه ۱۷ شهریورماه در محور هفتگل – باغملک – ایذه- دهدز – شهرکرد و بالعکس ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشک – خرم آباد – الیگودرز – اصفهان – شهرکرد و بالعکس بعنوان مسیر جایگزین تعیین شده است. البته در این خصوص یک استثنا وجود دارد و اتوبوس های اعزامی از مبدا استان چهارمحال و بختیاری با ارائه لیست ناوگان مربوطه به پلیس راه استان خوزستان و رعایت کلیه مقررات ایمنی و ترافیکی، مجاز به عبور از این مسیر هستند.

وی درباره محدودیت‌های ترافیکی در محورهای استان ایلام نیز گفت:‌ تردد کلیه تریلرها ، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۷ مرداد ماه تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه از محورهای منتهی به دهلران – مهران، حمیل – ایلام، قلاجه – ایلام ،ایلام – ملکشاهی-مهران و ایلام – مهران ممنوع است. همچنین از زمان اجرای طرح ترافیکی اربعین از ۲۷ مردادماه تا پایان طرح در تاریخ ۲۰ شهریورماه اعمال هرگونه محدودیت و ممنوعیت ترافیکی برای کلیه خودروها در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران به توجه به شرایط ترافیکی و بنابر صلاحدید مامورین در محل صورت خواهد گرفت و اطلاع رسانی لازم در همان زمان انجام خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به قرار گیری استان لرستان در مسیر شمار زیادی از زائران اربعین گفت:‌ در برخی از محورهای این استان نیز محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده است. بر این اساس تردد کلیه تریلرها،کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز پنج شنبه ۹ شهریورماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه از محور خرم آباد کوهدشت پلدختر و بالعکس ممنوع است و مسیر آزادراه خرم آباد پل زال بعنوان مسیر جایگزین تعیین می‌شود.

شیرانی درباره وضعیت تردد در استان کرمانشاه نیز گفت: در این استان نیز تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۷ مردادماه در محور اسلام آباد غرب -پلدختر ، حمیل – سرابله، اسلام آباد –قصر شیرین و بالعکس و همچنین محور کمربندی سرپل ذهاب – قصر شیرین ممنوع شده و این ممنموعیت تا ساعت هفت صبح روز شنبه ۱۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت. در این مدت محور قدیم سرپل ذهاب – قصر شیرین به عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

وی به استان بوشهر نیز اشاره کرد و گفت: در این استان تردد کلیه ناوگان مسافری اعم از اتوبوس و مینی‌بوس از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۷ مردادماه تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه از محور بین استانی اهرم، بوشکان و فراشبند و بالعکس، محور ساحلی بوشهر – گناوه، محور ساحلی بوشهر – دیر و بالعکس و محور اهرم – برازجان و بالعکس ممنوع است.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در صورت بروز مشکلات ترافیکی در استان‌های درگیر مراسم اربعین و بر اساس تدابیر ابلاغی، محدودیت تردد برای خودروهای باری حامل مواد سوختی و فاسد شدنی نیز اعمال خواهد شد. همچنین علاوه بر محدودیت‌های پیش‌بینی شده در محورهای منتهی به مرزهای درگیر طرح اربعین در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه و به منظور تخلیه بار ترافیکی محدودیت‌ها به صورت روزانه و مقطعی برای انواع خودروها در این محورها اعمال خواهد شد.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید