اعلام شرایط صادرات دارو

    کد خبر :986742
اعلام شرایط صادرات دارو

سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای شرایط صادرات اقلام دارویی در سال جدید را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به منظور شفافیت و برنامه‌ریزی دقیق تأمین اقلام دارویی، شرکت‌های صادراتی، ظرفیت و برنامه تولید ماهیانه خود تا پایان سال ۱۴۰۲ را کتبا و بصورت رسمی به این اداره کل اعلام کنند.

در موارد عدم کمبود، شرکت تولیدکننده مجاز است مازاد تولید خود را با اخذ مجوز صادرات صادر کند.

در موارد کمبود و در صورت بحرانی نبودن آن، شرکت تولیدکننده مجاز است ۳۰ تا ۵۰ درصد مازاد تولید خود را با اخذ مجوز صادرات صادر کند.

بر اساس این اطلاعیه، در موارد درخواست صادرات به منظور شرکت در بازارِ تأمین فوریتی دارو/مناقصات دارویی و یا صادرات محصول ثبت شده در کشور‌های نیازمند به ثبت، در صورت بحرانی نبودن کمبود، شرکت مجاز به صادرات است. در صورت احتمال مشکل در تأمین داخلی، از شرکت تولیدکننده تعهدات لازم جهت جبران نیاز داخلی اخذ و یا معادل سهم مربوطه از سایر مسیر‌ها از جمله واردات تأمین می‌گردد.

در موارد ورود موقت، شرکت مجاز به صادرات مازاد تولید خود است.

در صورت عدم انجام تعهد تأمین، کلیه درخواست‌های صادراتی آن شرکت تا زمان انجام تعهدات تأمین تعلیق خواهد شد و در صورت افزایش نیاز بازار، اداره کل مخیّر به تأمین دارو از سایر مسیر‌های در دسترس است.

در مورد صادرات اقلام دارویی با دوز اختصاصی و متفاوت با دوز‌های مصرفی داخل کشور، مجوز صادرات صرفاً با ارائه تأییدیه وزارت بهداشت کشور مقصد و بدون ارائه CPP صادر خواهد شد و در صورت افزایش سه برابری ارزش ارزی صادرات شرکت در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل، مسیربندی ۳ مورد از پروانه‌های درخواستی آن شرکت در اداره ثبت و بررسی ارتقا خواهد یافت.

دانشجو 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید