اعلام زمان ثبت‌نام از نامزدها، کمکِ بزرگ وزارت ورزش به کشتی در سالی مهم

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۵۲
    کد خبر :500005

با روزهای حساسی که پیش روی کشتی ایران قرار دارد، اعلام زمان ثبت‌نام از نامزدها و تعیین تکلیف ریاست فدراسیون، بزرگترین کمکی است که وزارت ورزش می‌تواند در سال المپیک به این رشته داشته باشد.

از روزی که رسول خادم استعفایش را تقدیم وزیر ورزش کرد و در متن نامه‌ای که همان زمان از سوی فدراسیون رسانه‌ای شد، رئیس مستعفی تاکید کرد که این بار برخلاف استعفای اسفند سال گذشته که با اصرار مجمع کشتی به کار بازگشته بود، دیگر تصمیمی برای حضور در کشتی ندارد؛ همه در انتظار انجام ثبت نام و برگزاری انتخابات کشتی در سریع ترین زمان ممکن بودند. وزارتخانه اما تصمیم داشت ابتدا آرامشی نسبی بر این رشته حکمفرما شود و به همین دلیل مهیا کردن زمینه برگزاری انتخابات، از سوی معاونان وزیر به آینده‌ای نزدیک موکول می‌شد.

طبق اساسنامه، حکم سرپرستی فدراسیون کشتی برای حمید بنی‌تمیم نایب رئیس فدراسیون خادم صادر شد تا با توجه به در پیش داشتن مسابقات امیدهای جهان و سپس مسابقاتی چون مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ آزاد و فرنگی و همچنین لیگ باشگاه‌های جهان، اجرای امور با مشکل مواجه نشود.

در آن مقطع با توجه به مسابقاتی که در پیش بود، حضور سرپرست در فدراسیون کفایت می‌کرد اما رفته رفته مسابقات مهم‌تری چون جام جهانی و قهرمانی آسیا پیش روی کشتی ایران قرار گرفت، ضمن اینکه در تمام تیم‌های ملی کشتی آزاد و تیم ملی بزرگسالان فرنگی شاهد تغییر کادرفنی بودیم و علاوه بر آن، موضوع اختلاف و درگیری درخصوص انتقال کشتی پهلوانی به فدراسیون زورخانه‌ای پیش آمد، اموری که طبیعتا نیاز بود برای قطعیت بیشتر کار، امضای رئیس فدراسیون پای کار باشد.

اگر بپذیریم با توجه به مسابقات پیش‌رو، سرپرست فدراسیون کشتی مجبور به انتخاب کادرفنی و نایب رئیس جدید بود و ملاقات غلامرضا محمدی و محمد بنا با وزیر را نیز حکم ماندگاری آنها تا المپیک 2020، حتی در صورت عدم پیروزی حمید بنی تمیم در انتخابات بدانیم، اما باز هم تا چندی دیگر کشتی درگیر ماجرای همیشه جنجالی انتخابی‌های تیم های ملی خواهد شد که کاستن از حجم انتقادات و هجمه‌ای که ممکن است از سوی استان‌ها و کشتی‌گیران علیه مربیان تیم ملی ایجاد شود، حمایت همه جانبه رئیس فدراسیون را می‌طلبد.

تیم‌های ملی با شرکت در چندین تورنمنت بین المللی، از مدتی پیش رسما وارد فاز انتخابی شده‌اند و قطعا ماه آینده با اعلام تیم آسیایی، نیاز است که فدراسیون حمایت بیشتری از کادرهای فنی انتصابی‌اش داشته باشد تا آرامش بر کشتی حکمفرما شود.

علاوه بر این، ورزش اول کشور به لحاظ مدالی، سال آینده مسابقات گزینشی المپیک را پیش‌رو دارد و در این سالِ شلوغ، نیاز است که تمام هم و غم فدراسیون درگیر مسائل اصلی کشتی باشد و کمکی که وزارت ورزش می‌تواند به این رشته المپیکی داشته باشد تا سال آرام و کم حاشیه تری را استارت بزند، تعیین زمان ثبت نام از کاندیداهاست.

حالا که تقریبا مشخص شده چه نفراتی نامزد حضور در انتخابات فدراسیون کشتی هستند، مشخص نیست چرا وزارت ورزش در اعلام زمان ثبت نام برای ریاست این فدراسیون تا این حد تعلل می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید