اعلام برنامه زمانبندی برای حضور زائران در رمی جمرات

    کد خبر :83934

مدیر عملیات حج از اعلام برنامه زمانبندی برای حضور زائران در رمی جمرات خبر داد.

به گزارش  مهر نصرالله فرهمند گفت : براساس هماهنگی های انجام شده ؛ زایران ایرانی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز دهم ذی الحجه برای رمی جمرات عزیمت خواهند کرد.

مدیر عملیات حج از زایران کشورمان خواست؛ طبق برنامه زمانبندی شده و براساس هماهنگی های لازم با مدیران و روحانیون کاروان ها عمل کنند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروههای تخصصی برای ساماندهی و برنامه ریزی مشاعر و عرفات خاطرنشان کرد: تدابیر و برنامه ریزی های خوبی برای آسایش زایران در سرزمین منا و عرفات صورت گرفته است.

وی گفت : چادرهای زایران کشورمان در سرزمین منا و عرفات ؛‌ علاوه بر اینکه به کولرهای گازی مجهز است ؛ از سقف بالاتری نیز برخوردار است که شدت گرما را کاهش می دهد.

مدیرعملیات حج در عین حال به گرمای هوا در ایام تشریق اشاره و به زایران توصیه کرد دستورالعمل های بهداشتی و خودمراقبتی را جدی بگیرند تا دچارگرما زدگی نشوند.

فرهمند با بیان این مطلب که امسال هیات پزشکی با مجوز کشور میزبان در سرزمین منا و عرفات نسبت به دایرکردن درمانگاهها اقدام خواهد کرد ؛ اظهار داشت: تیم هیات پزشکی کشورمان امسال با یک برنامه ریزی جدید درعرفات حضور خواهند داشت و ان شاالله زایران کشورمان به خوبی اعمال و مناسک حج را به جا خواهند آورد.

وی با اشاره به اینکه روز به روز بر تعداد زایران بیت الله الحرام در مکه مکرمه افزوده می گردد ؛ گفت: باتوجه به حضور میلیونی زایران از کشورهای مختلف در مکه مکرمه ؛ پلیس این شهر محدودیت های ترافیکی را به اجرا خواهد گذاشت لذا زایران در ترددهای درون شهری ؛ صبر و حوصله بیشتری داشته باشند.

مدیر عملیات حج همچنین با بیان آمار و ارقامی از آخرین وضعیت حضور زایران ایرانی در شهرهای مکه و مدینه گفت : در حال حاضر حدود ۱۷ هزار ایرانی از طریق فرودگاه جده وارد مکه شده اند و حدود ۳۵ هزار زایر نیز از هشتم مرداد ماه تاکنون به مدینه سفر کرده و بسیاری از آنها پس از زیارت مسجدالنبی و اماکن مقدسه در مدینه منوره ؛ راهی مکه شده اند.

فرهمند گفت که زایران کشورمان با ۱۹۸ پرواز شامل ۱۵۲ پرواز ایران ایر و ۴۶ پرواز سعودی به سرزمین وحی سفر کرده اند و پیش بینی می شود در عملیات بازگشت حجاج به کشور نیز ۸۰ درصد پروازها توسط ایران ایر انجام شود.

وی همچنین درخصوص پروازهای برگشت زایران گفت : بازگشت زایران ایرانی پس از انجام مناسک حج ؛‌از ۱۵ شهریور (‌از فرودگاه جده ) و از ۱۹ شهریور ( ازفرودگاه مدینه )‌ به مقصد ایستگاههای پروازی در کشور انجام خواهد شد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید