اعضای تیم امنیت ملی و دیپلماسی جو بایدن را بشناسید / نخستین‌ها در تیم بایدن

    کد خبر :764262

جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز سه‌شنبه این هفته نامزدهایش برای مقام‌های ارشد امنیت ملی و دیپلماسی آمریکا را معرفی خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، تیم گذار جو بایدن از هم اکنون انتخاب این افراد را به عنوان مقام‌های ارشد امنیتی و دیپلماسی تایید کرده‌اند:


اگر نامزدی هینس تایید شود او عالیرتبه‌ترین زنی است که در جامعه اطلاعاتی آمریکا خدمت می‌کند و رئیس سازمان سیا به او به عنوان رئیس اطلاعات ملی گزارش می‌دهد

آوریل هینمن؛ نامزد ریاست اداره اطلاعات ملی

رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا(DNI) یک عضو در سطح کابینه دولت آمریکا است که در سال ۲۰۰۴ پس از حملات ۱۱ سپتامبر به وجود آمد و به عنوان رئیس هفت عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا را عمل می‌کند و با دعوت رئیس جمهور در شورای امنیت ملی آمریکا حضور می‌یابد.

آوریل هینمن، نخستین زنی که برای رسیدن به این مقام نامزد شده است، هینمن در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ معاون مشاور ارشد کمیته روابط خارجی سنا در دوران ریاست جو بایدن بر این کمیته بود.

او در دوران دولت اول باراک اوباما به عنوان معاون رئیس سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) و معاون مشاور امنیت ملی آمریکا خدمت کرده است. دوران کار او در سازمان سیا همزمان با افشای برنامه مراقبت جهانی این سازمان و انتشار گزارش کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا درباره شکنجه در سیا بود.

هینمن در دوران معاونتش در سیا همکاری نزدیکی بان جان برنان، رئیس وقت این سازمان در تعیین سیاست دولت اوباما در موارد «کشتن هدفمند» بوسیله پهپادها داشت.

او بعدا جایگزین آنتونی بلینکن در مقام معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا شد و تا پایان دولت دوم اوباما این مقام را حفظ کرد. او در این دوره به حل موضوعات قانونی درباره عملیات ضدتروریسم یاری رساند و محدودیت‌های بیشتری بر این عملیات برای کاهش تلفات غیرنظامی وضع کرد.

او همچنین از حامیان آشکار نامزد شدن جینا هسپل، به عنوان نخستین زن برای ریاست سازمان سیا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ بود.

اگر نامزدی هینس تایید شود، او عالیرتبه‌ترین زنی است که در جامعه اطلاعاتی آمریکا خدمت می‌کند و جین هسپل، رئیس فعلی سازمان سیا به او به عنوان رئیس اطلاعات ملی گزارش می‌دهد.


مایورکاس در صورت در تایید شدن نخستین آمریکایی لاتین‌تباری خواهد بود که به مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا رسیده است

آلخاندرو مایورکاس؛ نامزد وزارت امنیت داخلی

مایورکاس که در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در دولت اوباما معاون وزیر امنیت داخلی بوده است در صورت در تایید شدن نخستین آمریکایی لاتین‌تباری خواهد بود که به این مقام رسیده است و مسئول اجرا و مدیریت سیاست‌های مهاجرتی آمریکا خواهد بود.

مایورکاس یک مهاجر کوبایی‌تبار است که خانواده‌اش پس از انقلاب کاسترو از کوبا به آمریکا گریختند. او قبلا دادستان کالیفرنیا بوده است و دوره اول ریاست‌جمهوری باراک اوباما به عنوان معاون وزیر امنیت داخلی رئیس اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا بود.


خانم تامس گرینفیلد سابقه‌ای ۳۵ ساله در سرویس خارجی آمریکا دارد و در پست‌های دیپلماتیک در سراسر جهان خدمت کرده است

لیندا تامس-گرینفیلد؛ نامزد مقام سفیر آمریکا در سازمان ملل

خانم تامس گرینفیلد سابقه‌ای ۳۵ ساله در سرویس خارجی آمریکا دارد و در پست‌های دیپلماتیک در سراسر جهان خدمت کرده است. او در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ دستیار امور آفریقای وزیر خارجه آمریکا بوده است. او همچنین معاون مدیر کل و مدیر منابع انسانی سرویس خارجی دولت آمریکا بوده است. قرار دادن او در این مقام بوسیله بایدن برای کمک به بازیابی روحیه در وزارت خارجه آمریکا است که بسیاری از مقامات حرفه‌ای آن در دوران ترامپ احساس می‌کردند نادیده گرفته شده‌اند یا حتی نقش آنها تضعیف شده است.

تامس-گرینفیلد در این مقام عضوی در سطح کابینه جو بایدن خواهد بود.


شاید غافلگیرکننده ترین تصمیم بایدن انتخاب جان کری در نقش جدید نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیمی باشد که نشان‌دهنده تعهد دولت جدید در مبارزه با تغییرات اقلیمی است

جان کری؛ سفیر ویژه امور اقلیمی و عضو شورای امنیت ملی

شاید غافلگیرکننده ترین تصمیم بایدن انتخاب جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا در نقش جدید نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیمی باشد که نشان‌دهنده تعهد دولت جدید در مبارزه با تغییرات اقلیمی است. کری ۷۶ ساله دوست و همکار قدیمی بایدن در مجلس سنا و وزیر خارجه پیشین آمریکا، که در تاریک‌ روزهای نامزدی بایدن از او حمایت کرد و به فعالیت انتخاباتی برای او پرداخت، علاقه‌اش را به امور بین‌المللی از دست نداده است. او از هنگام پایان خدمتش به عنوان وزیر خارجه در دولت دوم اوباما در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ فعالیت‌هایش را در زمینه بحران اقلیمی افزایش داده است و در حال حاضر سازمانی را اداره می‌کند که در این زمینه فعال است. او در این مقام شغلی تمام‌وقت دارد و عضو شورای امنیت ملی آمریکا هم خواهد بود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید