اعضای برجام برای جبران خروج آمریکا در حال برنامه ریزی هستند

    کد خبر :433773

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اعضای برجام برای جبران خروج آمریکا در حال برنامه ریزی هستند گفت: ایران با همکاری اتحادیه اروپا، روسیه و چین و دیگر کشورهایی که شرکای تجاری تهران محسوب می شوند، در حال طراحی راه حل هایی برای باز نگه داشتن مسیرهای همکاری هستند.

«سیدعباس عراقچی» شامگاه دوشنبه در اسلام آباد پس از دیدار با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان، روند همکاری ایران و پاکستان، تعامل و همکاری ایران و دیگر کشورهای عضو برجام در زمینه اقتصادی پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای و برنامه های آتی در این خصوص ر ا تشریح کرد.
وی افزود: یکی از اعضای برجام از این توافق خارج شده و دیگر اعضا، در تلاشند تا نبود آمریکا را جبران کنند.
عراقچی تاکید کرد: سایر اعضای برجام در تلاشند راه حل های عملیاتی طراحی کنند تا تحریم های یکجانبه آمریکا نتواند اجرای موفق برجام را تحت تاثیر قرار دهد.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ایران، هم اکنون در حال طراحی راه حل هایی با همکاری اروپا، روسیه، چین و دیگر شرکای تجاری خود است، تا طرفین بتوانند، مسیرهای همکاری و تجارت را باز نگه داشته و فرصت های جدیدی در روابط ایجاد شود.
عراقچی همچنین در خصوص آخرین پیگیری های انجام شده در خصوص مرزبانان ایرانی ربوده شده و آزادی آنان، نیز گفت: به طور حتم، یکی از موضوعات مهمی که در دیدارها با طرف پاکستانی مطرح شد، موضوع آزادی مرزبانان ربوده شده کشورمان به دست عناصر تروریستی بود.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از تلاش ها و اقدامات دولت پاکستان برای آزادی پنج نفر از مرزبانان ربوده شده تشکر می کند و معتقدیم که تلاش های دولت اسلام آباد ادامه می یابد تا دیگر مرزبانان نیز آزاد شوند.
عراقچی گفت: ایران در این خصوص نیز با طرف پاکستانی مشورت های نزدیکی دارد.
به گزارش ایرنا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه پنجشنبه 24 آبانماه با انتشار پست توییتری گفت که پنج مرزبان آزاد شده میرجاوه به ایران تحویل داده شده اند.
شامگاه دوشنبه 23 مهرماه، تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده و به خاک پاکستان انتقال داده شدند.
عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و رو به روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.
پس از آن بود که سردار «پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران برای پیگیری روند آزادی مرزبانان ربوده شده به اسلام آباد سفر کردند.
«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز اعلام کرد که تهران و اسلام آباد برای آزادی مرزبانان ربوده شده با یکدیگر همکاری می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید