اعدام نوجوان شیعه در عربستان

    کد خبر :819222
اعدام نوجوان شیعه در عربستان

منابع سعودی از اجرای حکم اعدام یک نوجوان شیعه در این کشور خبر دادند.

رژیم سعودی روز گذشته حکم اعدام «مصطفی بن هاشم بن عیسی آل‌درویش» نوجوان شیعه را اجرا کرد.

با وجود دستور سلطنتی عربستان برای جلوگیری از اعدام کودکان، مقامات سعودی مصطفی آل‌درویش نوجوان شیعه را به‌اتهامات واهی از جمله شورش مسلحانه، تهدید امنیت ملی و تشکیل هسته‌هایی برای کشتن نیرو‌های امنیتی اعدام کردند، این در حالی است که مصطفی آل‌درویش نوجوانی بیش نبوده و این اتهامات با شرایط وی سازگاری نداشته است.

همچنین اطلاعات موثق نشان می‌دهد که مصطفی آل‌درویش هنگام بازداشت و متهم شدن به این موارد ۱۷ سال بیشتر نداشته است.

دکتر ابراهیم فؤاد، معارض برجسته سعودی در حساب توییتری خود نوشت، این نوجوان سعودی در جریان راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز در سال ۲۰۱۱ توسط نیرو‌های سعودی بازداشت شد.

وی تأکید کرد که این تصویر سیاه از رژیم عربستان با اعدام کودکان همچنان باقی خواهد ماند و اگر به‌اندازه همه کره خاکی طلا برای صیقل دادن چهره منفور رژیم آل‌سعود استفاده شود باز هم این چهره سیاه پاک نخواهد شد. «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان از زمان نشستن بر تخت پادشاهی این کشور تاکنون ۸۴۴ نفر را اعدام کرده است.

به گزارش دانشجو، این درحالی است که چندی پیش برخی نهاد‌های حقوق‌بشری اتهامات علیه مصطفی آل‌درویش را ساختگی و سیاسی خوانده و خواستار لغو حکم اعدام وی شده بودند.

برخی منابع حقوقی می‌گویند که مدارک و دلایل کافی برای تبرئه مصطفی وجود داشته است، اما حکم صادره در حق او بیشتر سیاسی بوده و سرویس قضایی عربستان به هیچ وجه حاضر به تغییر آن نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید