اعتراض رانندگان تاکسی/ با چماق نمی‌شود قیمت‌ها را پایین نگه داشت

    کد خبر :647345

گروه اقتصادی بازتاب: سهمیه‌بندی بنزین برای رانندگان تاکسی نسبت به بقیه صنف‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار است به‌خصوص اینکه دولت درباره کرایه تاکسی‌بارها تأکید کرده است که رانندگان حق افزایش قیمت ندارد. این در حالی است که قیمت بنزین سهمیه‌ای از لیتری 1000 تومان به 1500 تومان افزایش‌یافته است؛ یعنی 50 درصد افزایش قیمت داشته.

 

ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری در گفتگو با شبکه خبر تلویزیون، درباره افزایش قیمت تاکسی‌ها می‌گوید: در صورت افزایش قیمت هر تاکسی، سهمیه بنزین آن قطع می‌شود و با آن برخورد قاطعانه خواهد شد.

 

خبرنگار بازتاب با حضور در بین رانندگان تاکسی نزدیک میدان انقلاب با آن‌ها گفتگو کرد و پای درد و دل آن‌ها نشست.

 

حمید که خسته از مشکلات اقتصادی است و موهای سروصورتش زودتر از حالت طبیعی سفید شده است، می‌گوید: «سهمیه‌بندی بنزین خوب است، افزایش قیمتش هم بهتر از آن اما وقتی من راننده تاکسی هزینه‌ها بیش از 60 درصد افزایش‌یافته چطور نباید کرایه‌ام رو زیاد کنم؟»

 

می‌پرسیم چرا 60 درصد، می‌گوید: «برای من که تاکسی‌ام تک سوز است 400 لیتر بنزین سهمیه داده‌اند، این در حالی است که هرماه حدود 550 لیتر مصرف دارم. بیشتر از سهمیه‌ام کار کنم که باید بنزین آزاد 3000 تومانی بزنم، کار هم نکنم که قسط و قرض و شهریه دانشگاه دخترم رو چطور پرداخت کنم.»

 

مهرداد که راننده جوان‌تری است، عصبانی‌تر از بقیه است. بعدازاینکه اسم‌ورسم رسانه و خودمان را می‌پرسد می‌گوید: «به رئیس‌جمهور بگویید، حضرت آقا با چوب و چماق نمی‌شود قیمت‌ها را پایین نگه داشت.»

 

یکی دیگر از راننده‌ها جلو می‌آید و بلافاصله می‌گوید: «دولت فقط زورش به ما تاکسی‌دارها رسیده، بروید ببینید راننده وانتی‌ها چقدر کرایه‌هایشان را بالا بردند.»

 

یکی از راننده‌ها که تاکسی‌اش دوگانه‌سوز است درباره سهمیه بنزینش می‌گوید: «200 لیتر برای دوگانه سوزها خیلی کم است. گاز هم که می‌زنیم اصلاً فشار ندارد و تا از جایگاه بیرون می‌آییم یک چراغش خاموش می‌شود. جایگاه‌ها هم خیلی شلوغ هستند. دولت اول باید این جایگاه‌ها را زیاد می‌کرد بعد قیمت بنزین را سه برابر می‌کرد.»

 

درد و مشکلات رانندگان تاکسی زیاد است و مجال پرداختن به همه آن‌ها در این مجال نمی‌گنجد. امیدواریم خبرهای خوبی درباره سامانه تاکسی‌رانی در آینده نزدیک منتشر کنیم؛ هرچند در چند روز اخیر خبرهای مثبتی نیز در این زمینه روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت.

 

انتهای پیام#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید