اعتبار تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد در لایحه بودجه ۹۸

    کد خبر :462674

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به تخصیص ١۴٠٠ میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد در لایحه بودجه ٩٨ گفت: با افزایش سقف وام مددجویان از ٢٠ میلیون به ۵٠ میلیون تومان، برای پرداخت ٧ هزار وام به ٣۵٠٠ میلیارد تومان نیاز داریم که این رقم در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته نشده است.

حجت الله عبدالملکی در نشست کمیته امداد با اشاره به اینکه محرومیت زدایی مهمترین محور ایجاد کسب درآمد برای مددجویان است افزود: البته برای نیازمندان حاد به کمک‌های نقدی و کمک معیشتی نیاز داریم اما مهمترین برنامه کمیته امداد برای رفع محرومیت توجه به اشتغال مددجویان است.

وی با بیان اینکه از بدو تأسیس کمیته امداد تا پایان سال ۹۶، ١ میلیون و ۵٠٠ هزار طرح اقتصادی از سوی کمیته امداد اجرایی شده است اظهار کرد: به همین تعداد فرصت شغلی در کمیته امداد ایجاد شده است و ۷۰۰ هزار نفر به خودکفایی رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، عبدالملکی با بیان اینکه این عدد سرمایه گذاری شده برای خودکفایی ۷۰۰ هزار نفر حدود ۷ هزار میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: با خودکفایی این ۷۰۰ هزار خانواده سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های کمیته امداد نیز صرفه جویی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید