اظهارات یک منبع آگاه درباره بسته جدید پیشنهادی نهایی ایران در وین

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ۹:۱۰
    کد خبر :887587
اظهارات یک منبع آگاه درباره بسته جدید پیشنهادی نهایی ایران در وین

هشتمین دور مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۴ روز گذشته در حالی ادامه پیدا کرد که مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران برای حضور در این گفت‌وگوها وارد وین شد.

صبح دیروز در حالی که خبر اضافه شدن معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران به تیم مذاکره کننده ایران نشان از اتفاقات تازه در مذاکرات وین می داد، ساعاتی بعد نماینده چین در مذاکرات از ارائه بسته نهایی از سوی ایران خبر داد.

وانگ کوان نماینده چین در مذاکرات عصر شنبه پیش از ورود به هتل کوبورگ به خبرنگاران گفت: همه اتفاق نظر داریم که به مرحله نهایی رسیده‌ایم بویژه اینکه همکاران ایرانی بسته نهایی خود را ارائه دادند. حال به نظر کمی رسد مذاکرات بیش از پیش به پایان خود نزدیک می شود.

یک منبع مطلع به روزنامه ایران در وین پیرامون بسته جدید پیشنهادی گفت: تبادل پیشنهادهای بین طرفین امری معمول در هر مذاکره‌ای است و از ابتدای مذاکرات نیز ایران پیشنهادات متعددی به طرف‌های مقابل ارائه کرده و طرف‌های دیگر را هم به ارائه پیشنهادات و ابتکارات جدید تشویق کرده است. به گفته این منبع آگاه، گفت‌وگوها در مورد موضوعات باقیمانده ادامه دارد.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در مذاکرات نیز در توئیتی با اشاره به دیدار خود با باقری اعلام کرد که درباره جزئیات پیش رو در مذاکرات وین با او به گفت‌وگو نشسته است.

«اولیانوف» همچنین در خبری دیگر به دیدارش با «رابرت مالی»، نماینده ویژه امریکا در امور ایران اشاره کرد و افزود با این مقام امریکایی درباره بحث‌برانگیزترین مسائلی صحبت کرده که باید در مذاکرات وین حل شود.

به گزارش همشهری آنلاین، از سوی دیگر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در توئیتی که روز گذشته منتشر کرد، به مواضع اخیر امریکا مبنی بر آماده بودن همه گزینه‌ها روی میز کنایه زد و تصریح کرد: «گزینه‌هایی که هرگز از روی میز برداشته نمی‌شوند: حضور باشکوه ایرانیان در مراسم حمایت از نظام اسلامی، حفظ و تقویت ظرفیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و توانمندی‌های دفاعی ایران، سیاست‌های منطقه‌ای امنیت‌آفرین جمهوری اسلامی.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید