اسپیس ایکس امسال 9 پرتاب بزرگ به فضا دارد

    کد خبر :1054241
اسپیس ایکس

اسپیس ایکس به طور فعال برای پرتاب فضاپیمای استارشیپ آماده می‌شود که ممکن است سه هفته دیگر از Starbase در جنوب تگزاس انجام شود.

بازتاب- در این راستا، این شرکت با مراجعه به مراجع نظارتی، درخواست افزایش تعداد پروازها را صادر کرد. این هفته، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار شد که در آن مدیر بخش پرتاب فضایی تجاری اداره هوانوردی فدرال، کلوین کولمن، اعلام کرد که این آژانس با اسپیس ایکس برای ساده‌سازی فرآیند صدور مجوز برای پرتاب‌های استارشیپ همکاری می‌کند.

اسپیس ایکس قصد دارد حداقل 9 پرتاب را در سال جاری انجام دهد که چالش بزرگی برای تنظیم‌کننده‌ها در پردازش مجوزهای زیاد است. کلمن تاکید کرد که FAA در تماس دائمی با SpaceX، از جمله در تمام ساعات شبانه روز، برای توسعه موثرترین راه‌ها برای ساده‌سازی فرآیند است. او همچنین بر علاقه بالای آژانس به SpaceX و آمادگی آن برای ادامه همکاری با آن تاکید کرد.

تاریخ پنج ساله اسپیس ایکس در تگزاس با نیاز به بررسی محیطی گسترده قبل از پرتاب و فرود استارشیپ آغاز شد. در ژوئن 2022، این شرکت آخرین فرآیند ارزیابی محیطی برنامه‌ای را گذراند و به اسپیس ایکس اجازه داد برای پنج پرتاب سالانه از تگزاس جنوبی تأییدیه دریافت کند. با توجه به تمایل افزایش تعداد پروازها، این شرکت در حال حاضر فعالانه در حال مبارزه برای تغییر محدودیت و کسب مجوز برای پنج پرتاب اضافی است.

اسپیس ایکس

با این حال، اولین تلاش برای پرتاب Starship در آوریل 2023 منجر به عواقب جدی شد. بزرگ‌ترین موشک به فرودگاه نزدیک ساحل بوکا چیکا آسیب رساند و مشکلات زیست محیطی ایجاد کرد. کلمن گفت که روند بررسی و بازنگری نظارتی پس از پرتاب حدود شش ماه طول کشید. دومین تلاش برای پرتاب در نوامبر همان سال موفقیت آمیزتر بود، اگرچه وسیله پرتاب سوپر سنگین در یک پرواز اسمی فرستاده شد، اما مرحله بالایی قبل از حادثه از پرتابگر جدا شد و به زمین آسیبی نرساند.

بنیانگذار و رئیس SpaceX، ایلان ماسک، از برنامه‌های خود برای انجام سومین تلاش برای پرتاب Starship در اوایل تا اواسط ماه مارس خبر داد. اکتبر گذشته، بیل گرستن مایر، نایب رئیس مجمع و قابلیت اطمینان پرواز اسپیس ایکس، در مقابل کنگره شهادت داد و گفت که از مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده می‌خواهد که منابع بیشتری را به FAA برای فرآیندهای بررسی مجوز خود در اختیار FAA قرار دهند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید