بازتاب ایران

اسپوتنیک: اسرائیل برای مقابله با برنامه هسته ای ایران افزایش نیرو می دهد/ ایندیا تودی: ایران آمادگی ادامه مذاکرات هسته ای را ندارد/ اوراسیاریویو: ایران با بحران آب مواجه است

    کد خبر :827789

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، هفته نامه ایندیا تودی و اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون اسرائیل برای مقابله با برنامه هسته ای ایران افزایش نیرو می دهد، ایران آمادگی ادامه مذاکرات هسته ای را ندارد، ایران با بحران آب مواجه است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: اسرائیل برای مقابله با برنامه هسته ای ایران افزایش نیرو می دهد

پس از شروع به کار دولت بایدن در ایالات متحده و قوت گرفتن احتمال بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران و خارج شدن ایران و برنامه هسته ای آن از فشارهای بین المللی، اسرائیل تلاش می کند خود را برای مقابله با برنامه هسته ای ایران آماده کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: وزیر دفاع اسرائیل خواستار گسترش و افزایش نیرو برای مقابله با فعالیت های هسته ای ایران است.

ادامه می دهد: اسرائیل به طور دائم نگرانی هایی را در مورد فعالیت هسته ای ایران ابراز داشته و ادعا می کند که تهران به دنبال ساخت سلاح هسته ای است.

افزوده است: مقامات بلند پایه ایران این اتهامات را رد کرده اند و گفته اند جمهوری اسلامی ایران از انرژی هسته ای فقط برای اهداف صلح آمیز استفاده می کند.

همچنین آورده است: بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل روز چهارشنبه از دولت خواست که اقدامات شدیدتری را برای سناریوی دستیابی ایران به سلاح هسته ای انجام دهد.

اسرائیل

در پایان این خبرگزاری به نقل از گانتر اشاره می کند که اسرائیل چاره ای جز گسترش و پرورش نیروی انسانی برای جلوگیری از برنامه هسته ای ایران ندارد.

ایندیا تودی: ایران آمادگی ادامه مذاکرات هسته ای را ندارد

زیاد شدن زمان تعویق در مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی باعث شده است، شک و تردیدها درباره دلیل این تاخیر زیاد شود.

هفته نامه ایندیا تودی در این باره نوشت: ایران آمادگی ندارد مذاکرات درباره توافق هسته ای را از سر گیرد تا زمانی که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب کشور را تحویل بگیرد.

ادامه دهد: یک منبع دیپلماتیک روز چهارشنبه گفت ایران آماده نیست مذاکرات در مورد توافق هسته ای 2015 را از سر بگیرد تا زمانی که ابراهیم رئیسی دولت را تحویل بگیرد.

افزوده است: ایران این موضوع را به مقامات اروپایی منتقل کرده است که در مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران به عنوان رابط صحبت می کنند.

ابراهیم رئیسی

در پایان این هفته نامه به نقل از منبع ناشناس خود آورده است که به نظر نمی رسد قبل از ماه اوت مذاکره ای صورت بگیرد.

اوراسیاریویو: ایران با بحران آب مواجه است

بحران آب ناشی از خشکسالی در ایران مورد توجه رسانه قرار گرفته است، موضوع کمبود آب در کنار گرمای رو به افزایش هوا برجسته تر شده است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشته است: بحران آب ایران: بازندگی کم و سوء مدیریت

ادامه می دهد: سوء مدیریت و بارندگی کم باعث شده است با افزایش دما در روستاهای زیادی مردم با مشکل مواجه شوند، آب آشامیدن از طریق تانکر تامین می شود.

افزوده است: در استان لرستان به گفته رئیس شرکت آب و فاضلاب این استان 120 روستا وجود دارد که برای آب روزانه خود به تانکرها وابسته هستند.

همچنین به کم آبی در استان اصفهان اشاره کرده است و مدعی شده است مدت طولانی آب قطع می شود.

بحران آب

در پایان این اندیشکده با آوردن نقل قول های مختلف و اشاره به صحبت هایی که مدعی کمبود آب در سایر مناطق هستند، معتقد است مسئله آب در سراسر فلات ایران در حال تبدیل شدن به بحران است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید