اسرائیل شکست جدیدی را تجربه خواهد کرد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ۲۲:۱۶
    کد خبر :1027630
عراقچی

دکتر عباس عراقچی افزود: دکترین جنگ اسرائیل انجام جنگ‌های کوتاه مدت و غافلگیرانه است. اما الان خود اسرائیل غافلگیر شده و وارد جنگی شده است که دو هفته از آن گذشته اما هنوز هیچ نتیجه خاصی نگرفته است.

وی ادامه داد: هر گاه جنگ طولانی می شود و مقاوت پایدار می‌شود این به تدریج اسرائیل را ناچار به عقب نشینی می‌کند و من مطمئن هستم این بار نیز سناریوی جنگ ۳۳ روزه تکرار خواهد شد و اسرائیل شکست مجددی را تجربه خواهد کرد و توازن قدرت در منطقه به هم خواهد خورد.

عراقچی در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ارتش شکست ناپذیر و جا افتاده‌ای در ذهن خیلی ها بود که این اسطوره شکست ناپذیری در جنگ ۳۳ روزه شکست تصریح کرد: اما در عملیات طوفان‌الاقصی علاوه بر مسئله شکست ناپذیری، موجودیت ارتش اسرائیل به عنوان یک ارتش منظم هم از بین رفت چرا که نیروهای حماس توانستند فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی را با لباس خواب از اتاق‌های خوابشان بیرون بکشند و وقتی چنین تصویری در رسانه‌های دنیا از یک ارتش پخش می‌شود دیگر اعتباری از آن نیروها باقی نخواهد ماند.

وی همچنین درباره دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران هم گفت: به نظر من وزارت امور خارجه دیپلماسی فعالی از خود نشان داده و سفر امیر عبداللهیان به عراق، سوریه، لبنان و عربستان و… کار بسیار به موقعی بود. همچنین تماس های رئیس جمهور با سران کشورهای مختلف به موقع و لازم بود و حتما دیپلماسی باید به کمک نیروهای مقاومت برود چون دیپلماسی و میدان همدیگر را تکمیل می‌کنند. به همین خاطر معتقد هستم که سیاست منطقه ای ما وظیفه سنگینی دارد و همه ما باید حامی سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی باشیم که تا اینجای کار هم حقا و انصافا دوستان ما در دولت و وزارت امور خارجه به خوبی تلاش و فعالیت کرده‌اند.

عراقچی در ادامه باید اشاره به اینکه حادثه اخیر میزان همبستگی عموم مردم ایران با مردم فلسطین و میزان خشم آنها نسبت به اسرائیل به شدت افزایش یافته گفت: الان ممکن است گروهی از مردم با بعضی از سیاست‌ها مخالف باشند اما در واقعه اخیر، همه آن مخالفت‌ها را کنار گذاشتند و میزان تنفرشان از اسرائیل را علنا نشان دادند

معاون سابق وزارت امور خارجه در بخشی از صحبت‌های خود گریزی به مداکرات هسته ای ایران با گروه ۵+۱ زد و گفت: حتی آن موقع آمریکا و کشورهای غربی تمایل داشتند که در مذاکرات هسته‌ای مسئله فلسطین و سایر موضوعات خارج از موضوعات هسته‌ای را وارد مذاکرات کنند اما دستورالعمل اکید ما در مذاکره با ۵+۱ این بود که وارد هیچ موضوع دیگری نشویم و تمامی مذاکرات ما به موضوع هسته ای و برجام محدود بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید