اسد بر لزوم تقویت همکاری های اقتصادی ایران و سوریه تاکید کرد

    کد خبر :284311

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دیدار وزیر راه، مسکن و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با وی، بر لزوم تقویت همکاری های اقتصادی میان تهران – دمشق تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اسد در دیدار عباس آخوندی با وی در دمشق ضمن اعلام این مطلب، افزود: تقویت همکاری اقتصادی میان تهران – دمشق و تمامی کشورهای پایبند به تمامیت ملی و استقلال سوریه یکی از مهم ترین راه های مقاومت در برابر طرح های غربی است.
رئیس جمهوری سوریه همچنین با اشاره به سیاست استعماری غرب علیه ملت ها اظهار داشت: کشورهای غربی با توسل به مجازات های اقتصادی، ملت ها را تحت محاصره و فشار قرار می دهند تا آنها را تسلیم سیاست های سلطه جویانه خود کنند.
وزیر راه، مسکن و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار دستاوردهای مهم ارتش سوریه و همپیمانانش علیه تروریسم را به بشار اسد و ملت این کشور تبریک گفت.
آخوندی همچنین بر ادامه حمایت تهران از دمشق در تمامی زمینه ها و آمادگی ایران برای مشارکت فعال در فرآیند بازسازی سوریه تاکید کرد.
دو طرف در این دیدار روابط برادرانه مشترک میان سوریه و ایران به ویژه در سطح روابط اقتصادی و تمایل برای تحکیم و توسعه این روابط و ارتقاء بخشیدن به آن تا سطح همکاری راهبردی در سطح سیاسی و نظامی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (پنجشنبه) در راس هیاتی برای تبادل همکاری های اقتصادی بین ایران و سوریه وارد دمشق شد و مورد استقبال وزیر اقتصاد این کشور قرار گرفت.
آخوندی و سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه امروز در دمشق در زمینه اقتصادی یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند؛ یادداشت تفاهمی که آغاز فصل تازه ای در مناسبات اقتصادی ایران و سوریه است.
این تفاهم نامه اقتصادی، مقدماتی برای نشست عالی کمیسیون مشترک در سطح نخست وزیر سوریه و معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران است تا این سند به امضاء نهایی برسد.
اصلی ترین موضوعات در این سند راهبردی، مقوله تجارت و همچنین موضوعات تخصصی در قالب حمل و نقل، صنعت، بانکداری، بازسازی خانه ها و مراکز آسیب دیده در جنگ سوریه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید