استون مارتین DB12 با طراحی جسورانه و پیشرانه پرتوان معرفی شد

    کد خبر :996945

شرکت استون مارتین بریتانیایی به تازگی از نسل جدید سوپراسپرت سری DB خود رونمایی کرد که به عنوان DB12 شناخته شده که در کنار داشتن فناوری‌های روز، پیشرانه پرتوانی دارد.

بازتاب-استون مارتین آنقدر به محصول جدید خود افتخار کرده که آن را اولین سوپر تور جهان و تکمیل‌ترین مدل DB در تاریخ شرکت توصیف می‌کند. البته هیچ اشاره‌ای به قدرت V12 نشده است. با این حال، موتور 4.0 لیتری V8 توئین توربو جدید بهینه شده توسط مرسدس-AMG ساخته شد و اکنون قلب تپنده DB12 خواهد بود. بنابراین انتظار قدرت عملکرد بالاتری داریم تا بتواند در خیابان به سادگی بتازد.

در این محصل جدید، پیشرانه هشت سیلندر 671 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 590 پوند فوت گشتاور بین 2750 تا 6000 دور در دقیقه تولید می‌کند. این نشان دهنده افزایش بیش از 30 درصدی نسبت به نسل قبلی V8 و 41 اسب بخار بیشتر از DB11 AMR با موتور 5.2 لیتری V12 ارتقا یافته آن است. 0 تا100 در مدل جدید تنها 3.5 ثانیه بوده و می‌تواند به سقف سرعت 323 کیلومتربرساعتی دست یابد.

استون مارتین می‌گوید چندین بروزرسانی مهم در موتور V8 انجام شده تا توانمندتر از قبل شود. اینها شامل پروفایل بادامک اصلاح شده، نسبت تراکم بهینه، توربوشارژرهای با قطر بزرگ‌تر و خنک کننده بهبود یافته به لطف سیستم خنک کننده کاملاً بازطراحی شده با دو خنک کننده کمکی اضافی در بالای رادیاتور اصلی و غیره می شود. DB12 همچنین اولین مدل DB بوده که دارای دیفرانسیل عقب الکترونیکی است و می‌تواند در طی چند میلی ثانیه از حالت قفل کامل به حالت کاملا باز دربیاید. این موتور V8 با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک همراه می‌شود.

تمام این قدرت به سیستم تعلیق نیاز دارد که بتواند با افزایش نیروها مقابله کند، بنابراین استون مارتین نسل بعدی دمپرهای تطبیقی و میله‌های ضد غلتش مستحکم خود را به کار می‌گیرد. سه حالت رانندگی وجود دارد  GT، Sport، و Sport+. خودروساز می‌گوید در محافظه‌کارانه‌ترین حالت، کیفیت سواری راحت است و «کروز عالی و در عین حال چابکی» را ارائه می‌دهد.

از نظر طراحی، DB12 با طراحی آشنا و در عین حال کاملاً بهبودیافته راهی بازار خواهد شد. نمای جلویی دارای یک جلوپنجره بزرگ بوده که شامل دو چراغ LED جدید و جذاب می‌شود. در بالای جلوپنجره، نشان جذاب استون مارتین درج شده در حالی که در زیر جلوپنجره یک اسپلیتر کاملاً تغییر شکل داده شده تعبیه شد. این خودرو دارای رینگ‌های ۲۱ اینچی با دیسک‌های چدنی ۴۰۰ میلی‌متری جلو و ۳۶۰ میلی‌متری عقب خواهد بود. آینه‌های جانبی بدون قاب و دستگیره‌های درب به طراحی شیک‌تر و ضریب کشش کمتر کمک می‌کنند.

یکی از نکات برجسته داخل کابین، علاوه بر کنسول مرکزی بزرگ راننده محور و متریالی از جنس چرم آلکانترا بوده، نمایشگر بزرگی است که شامل سیستم اطلاعات سرگرمی اختصاصی استون می‌شود. این نمایشگر از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند و یک سیستم ناوبری جدید با قابلیت اتصال آنلاین را فراهم خواهد کرد.

جزئیات قیمت اعلام نشد اما در سه ماهه سوم سال جاری تحویل داده خواهد شد. سیستم اطلاعات سرگرمی کاملاً جدید است که به طور کامل توسط استون مارتین طراحی و توسعه یافته است. دارای پشتیبانی بی‌سیم Apple CarPlay و Android Auto، یک سیستم ناوبری جدید با اتصال آنلاین و نقشه‌برداری سه بعدی، یک برنامه دستگاه تلفن همراه و به‌روزرسانی‌های هوایی است.

استون مارتین تحویل DB12 جدید را در سه ماهه سوم سال جاری آغاز خواهد کرد. انتظار می رود جزئیات قیمت نزدیک به تاریخ فروش باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید