استقلال روند پیروزی های خود را حفظ کرد

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۳۴
    کد خبر :887842

در آخرین دیدار هفته هفدهم، استقلال در یک دیدار سخت و دشوار با تک گل کوین یامگا موفق شد 3 امتیاز مهم را از آن خود کند.

«بازتاب»؛ در آخرین دیدار هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر، دو تیم استقلال و ذوب آهن در استادیوم آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این بازی با تک گل کوین یامگا به سود شاگردان مجیدی به پایان رسید. در دیداری که ذوب آهن بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت و بارها خط دفاعی آبی پوشان را آزار داد.

ذوب آهن در نیمه نخست کاملا تیم برتر میدان بود. شاگردان مهدی تارتار موقعیت های زیادی را به روی دروازه استقلال خلق کردند. پس از اینکه ذوبی ها با شوت راه دور درویشی و ارسال تند و تیز باقرپسند خودی نشان دادند، این تیم چند موقعیت نصف و نیمه دیگر را به روی دروازه آبی ها خلق کردند که مهمترین آنها شوت محکم مسعود ابراهیم زاده بود که با واکنش دیدنی حسینی راهی کرنر شد.

در ادامه نیز ذوب آهن برتری خود را با خلق موقعیت های دیگری مانند ضربه کاشته آرمان قاسمی ادامه داد و استقلال تنها در وقت های تلف شده و روی کاشته ارسالی مهدی پور یک موقعیت را خلق کرد که شوت روزبه چشمی پس از برخورد به حامد نورمحمدی برگشت داده شد تا این بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در ابتدای نیمه دوم نیز این ذوب آهن بود که شوت دیدنی و بیرون پای محمد خدا بنده لو با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت. توپ او پس از برخورد به تابلوی کنار زمین به تور دروازه نیز تماسی داشت و بینندگان تلویزیونی را نیز به اشتباه انداخت که توپ وارد دروازه شده است. در این لحظه کادرفنی ذوب آهن اعتقاد داشت توپ به دست حسینی برخورد کرده و راهی کرنر شده است که وحید کاظمی داور مسابقه چنین اعتقادی نداشت.

بالاخره در دقیقه 54 قفل دروازه ذوب آهن باز شد. استقلال در میانه میدان صاحب یک پرتاب شد که مرادمند این اوت را بلند فرستاد که پس از عبور از چند بازیکن دو تیم، به جعفر سلمانی رسید. این بازیکن پس از یک سر توپ دیدنی، بازیکن روبرویش را فریب داد و با یک ارسال دیدنی به دهانه دروازه، توپ را برای کوین یامگا مهیا کرد که این بازیکن نیز با یک ضربه سر دیدنی توپ را وارد دروازه ذوب آهن کرد و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

استقلال بلافاصله پس از این گل می توانست برتری خودش را دو برابر کند. حرکت دیدنی امیرحسین حسین زاده که از میانه میدان آغاز شده بود، با پیش روی و عبور این بازیکن از میان مدافعین ذوب آهن همراه شد و این بازیکن پس از رسیدن به درون محوطه جریمه، شوت خود را روانه دروازه ذوبی ها کرد که البته ضربه این بازیکن کم جان بود و در دستان فرعباسی آرام گرفت.

ذوب آهن در دقیقه 63 یک فرصت بزرگ دیگر برای گلزنی داشت. ارسال دانایی از سمت راست به روی دروازه استقلال، با ضربه سر دیدنی باقرپسند همراه شد که توپ این بازیکن پس از برخورد با تیر دروازه، راهی اوت شد تا آه و حسرت نصیب میهمان شود و آنها نتوانند به گل تساوی دست پیدا کنند.

در ادامه دو تیم چند فرصت نصف و نیمه داشتند تا اینکه ذوب آهن از فاصله دور صاحب یک ضربه کاشته شد که شلیک خدا بنده لو را حسینی با یک شیرجه بلند دفع کرد. دقایقی بعد زبیر نیک نفس با یک شوت راه دور قصد باز کردن دروازه ذوب آهن را داشت که توپ این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 90+5 این بازی، دو تیم صاحب دو موقعیت فوق العاده گلزنی شدند. یک ارسال از سمت چپ به دهانه دروازه، با ضربه آشوری همراه شد که توپ او به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه نیز ارسلان مطهری روی یک ضدحمله صاحب موقعیت شد که توپ او را فرعباسی در دو مرحله مهار کرد.

این بازی در نهایت با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید تا آبی پوشان همچنان فاصله 3 امتیازی خود با پرسپولیس را در صدر جدول حفظ کنند و نبرد سرخابی ها برای قهرمانی ادامه داشته باشد.

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های استقلال و ذوب آهن را در همین صفحه از “ورزش سه” دنبال کنید:
بازی از هفته هفدهم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر
یکشنبه: 24/11/1400 ؛ ساعت: 19:00
ورزشگاه: آزادی تهران /  بدون تماشاگر
گروه داوری: سید وحید کاظمی / کمک ها: هادی طوسی – فرهاد فرهاد پور؛ داور چهارم: رضا عادل / ناظر: نادر جعفری

ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی
صالح حردانی
محمد حسین مرادمند
روزبه چشمی
مهدی مهدی‌پور
کوین یامگا (89- آرمان رمضانی)
زبیر نیک نفس
جعفر سلمانی (64- ابوالفضل جلالی)
محمد دانشگر
امیرحسین حسین زاده (76- عزیزبک آمانوف)
رودی ژستد (89- ارسلان مطهری)
سرمربیفرهاد مجیدی

ترکیب ذوب آهن:
حبیب فرعباسی
حامد نورمحمدی
سیدمحمد قریشی
پویا پورعلی
مسعود ابراهیم زاده
محمدامین درویشی (73- عارف رستمی)
آرمان قاسمی (82- سجاد آشوری)
سجاد دانایی (73- امیرحسین صدقی)
محمدحسین اسلامی (73- صادق صادقی)
سعید باقرپسند
محمد خدابنده لو
سرمربیمهدی تارتار

کارت زرد:
حامد نورمحمدی (36)

زبیر نیک نفس (61)

محمد دانشگر (73)

شرح گل ها:
استقلال یک – ذوب آهن صفر (دقیقه 54: کوین یامگا): پرتاب بلند اوت مرادمند پس از عبور از چند بازیکن، به جعفر سلمانی رسید که ارسال دقیق و دیدنی این بازیکن با ضربه سر کوین یامگا همراه شد و این بازیکن توانست روی اولین فرصت جدی استقلال، تیمش را به گل برساند.

لحظات حساس

دقیقه 13: یک ارسال به روی دروازه استقلال توسط مدافعین آبی پوش دور شد که توپ پشت محوطه جریمه به محمدامین درویشی رسید و شوت محکم این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 19: حرکت خوب باقرپسند از سمت راست و ارسال و تند و تیز این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه استقلال عبور کرد.

دقیقه 27: کرنر ارسالی بازیکنان ذوب آهن توسط مدافعین استقلال برگشت داده شد که توپ پشت محوطه جریمه به سجاد دانایی رسید و شوت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 28: محمد قریشی که در این بازی با روشی مشابه نادر محمدی بازیکن سابق پیکان ضربات اوت را به روی دروازه ارسال می کرد، این بار نیز پس از یک کله معلق، یک پرتاب بلند دیگر را ارسال کرد که توپ او را استقلالی ها برگشت دادند.
دقیقه 33: یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه استقلال نصیب تیم میهمان شد که ضربه آرمان قاسمی  با اختلاف بسیار زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 35: استقلال در چند ثانیه پشت سر هم، صاحب دو ضربه کرنر متوالی شد که این فرصت با شوت کم جان نیک نفس و آرام گرفتن توپ در دستان فرعباسی به جایی نرسید.

دقیقه 38: شوت سرکش و پای چپ مسعود ابراهیم زاده از پشت محوطه جریمه با واکنش دیدنی حسین حسینی همراه شد و کاپیتان استقلال، ضربه دیدنی کاپیتان ذوب آهن را راهی کرنر کرد.

دقیقه 45+1: استقلال جدی ترین موقعیت خود را در وقت های تلف شده به دست آورد. ضربه کاشته مهدی پور درون محوطه جریمه به روزبه چشمی رسید که شوت او در راه ورود به دروازه، با برخورد به حامد نورمحمدی برگشت داده شد.

دقیقه 47: شوت دیدنی و بیرون پای محمد خدا بنده لو با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت تا ذوبی ها یک موقعیت جدی دیگر را از دست بدهند.

دقیقه 48: شوت محکم جعفر سلمانی از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه 51: ارسال یک ضربه کاشته توسط خدا بنده لو به باقر پسند رسید و شوت این بازیکن پس از برخورد به مدافعین استقلال، از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت و به شکل خطرناکی راهی کرنر شد.

دقیقه 55: حرکت دیدنی امیرحسین حسین زاده که از وسط زمین آغاز شد، با پیش روی این بازیکن همراه گردید و او پس از جا گذاشتن مدافعان حریف، وارد محوطه جریمه ذوب آهن و شوتش را نیز به سمت دروازه میهمان روانه کرد که فرعباسی این توپ را مهار کرد.

دقیقه 56: یک پاس در عمق خوب برای حسین زاده ارسال شد که فرعباسی با خروج از دروازه، مانع از شکل گیری یک موقعیت مهم برای استقلال شد.

دقیقه 63: ارسال دیدنی دانایی از سمت راست به روی دروازه با ضربه سر باقرپسند همراه شد که توپ این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 65: یک ارسال از حسین زاده و از سمت چپ به روی دروازه به ژستد رسید که این بازیکن سعی داشت با یک ضربه دیدنی و نمایشی دروازه ذوب آهن را باز کند که توپ از او عبور کرد.

دقیقه 69: یک ضربه کاشته راه دور برای ذوب آهن به دست آمد که شوت محکم خدا بنده لو به گوشه دروازه را حسینی با یک شیرجه بلند دفع کرد.

دقیقه 71: شوت محکم و راه دور زبیر نیک نفس از کنار دروازه فرعباسی راهی بیرون شد.

دقیقه 84: ارسال یک توپ به درون محوطه جریمه به چشمی رسید که مدافع آبی ها در یک لحظه دچار تعلل در تصمیم گیری شد و در نهایت زیر توپ زد و مانع از خلق موقعیت جدی به روی دروازه تیمش شد.

دقیقه 88: ضربه محکم آشوری به تور کنار دروازه استقلال برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 90+3: فشار ذوب آهن برای زدن گل تساوی ادامه پیدا کرد که شوت محکم خدا بنده لو را حسینی در دو مرحله مهار کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در این صحنه نزدیک بود توپ از زیر بغل حسینی وارد دروازه شود که سنگربان آبی ها مانع از این امر شد.

دقیقه 90+5: یک ارسال تند و تیز به دهانه دروازه استقلال با ضربه آشوری همراه شد که شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90+5: استقلال روی یک ضدحمله صاحب موقعیت شد که شوت ارسلان مطهری را فرعباسی در دو مرحله مهار کرد.

در حاشیه:

* پیش از شروع بازی علیرضا رضایی دروازه بان استقلال که در این بازی نیمکت نشین است به سمت بازیکنان ذوب آهن رفت و برخورد گرمی با آنها داشت.

* بازیکنان تیم استقلال هنگام گرم کردن پیگیر نتیجه دیدار پرسپولیس و نساجی بودند و مرتب از افراد کنار زمین نتیجه این مسابقه را می پرسیدند.

* به دلیل تاخیر در بازی پرسپولیس و نساجی و اینکه این دیدار به صورت مستقیم پخش می شد دیدار استقلال و ذوب آهن هم با تاخیر آغاز شد. این بازی با 10 دقیقه تاخیر آغاز شد.

* پیش از شروع بازی یاد و خاطره شهدای چوار گرامی داشته شد.بازیکنان دو تیم با شاخه های گل یاد شهدای چوار را گرامی داشتند.

* قبل از شروع بازی مهدی تارتار بازیکنانش را کنار زمین جمع کرد و با ایجاد حلقه اتحاد روحیه آنها را برای شروع بازی تقویت کرد.

* در دقیقه 23 این بازی باقرپسند دچار آسیب دیدگی شد و کادرپزشکی برای درمان او وارد زمین شد و این بازیکن پس از لحظاتی به زمین مسابقه بازگشت.

* صالح حردانی که امروز با شماره ۲ برای استقلال به میدان رفته، با در دست گرفتن پیراهن منقش به تصویر مرحوم پورحیدری، یاد این اسطوره را گرامی داشت. مرحوم پورحیدری در دوران بازیگری، شماره ۲ را به تن می‌کرد.

*  بازیکنان و اعضای کادرفنی استقلال و ذوب آهن پیش از مصاف با ذوب‌آهن یاد شهدای چوار را گرامی داشتند.

منبع: ورزش 3

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید