استقبال عربی و بین المللی از نتایج رایزنی‌های یمن در سوئد

    کد خبر :441468

بیانیه استکهلم درباره یمن در خصوص آتش‌بس در الحدیده و تعز و دیگر توافقات به دست آمده درباره یمن با استقبال منطقه‌ای و بین‌المللی روبرو شده است.

المسیره گزارش داد قطر، مصر و ایران از دستیابی طرف‌های یمنی به توافق در مذاکرات استکلهم درباره آتش‌بس در الحدیده و تعز و وارد کردن کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر الحدیده و نیز اقدامات اعتمادسازی اقتصادی و آتش بس در استان تعز استقبال کردند.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد از توافق آتش بس در الحدیده استقبال می‌کند و آن را گام مهمی به سمت پایان جنگ بیهوده‌ای می‌داند که ملت برادر یمن از مصایب و فجایع آن رنج می‌برد.

قطر بار دیگر بر موضع ثابت خود مبنی بر پایبندی به وحدت، استقلال و تمامیت ارضی و یکپارچگی یمن و حمایت کامل خود از تمام تلاش‌های هدفمند برای بازگرداندن امنیت و ثبات به این کشور تاکید کرده است.

بر اساس این بیانیه، قطر ابراز امیدواری کرده است که طرف‌های بحران یمن به تفاهماتی درباره مسائل حل نشده در دور آتی رایزنی‌ها برای تسهیل ورود کمک‌های انسانی به تمام مناطق یمن و مقدمه‌سازی برای حل فراگیر این بحران فاجعه‌بار دست یابند.

به گزارش تسنیم ،این گزارش آورده است بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم از توافقات و تفاهمات اولیه به دست آمده میان دو طرف یمنی در استکهلم استقبال و توافق به دست آمده درباره الحدیده را بسیار مهم خوانده است.

از سوی دیگر مصر از توافقات و تفاهمات به دست آمده در نشست طرف‌های یمنی در پایان رایزنی‌های سوئد استقبال کرد. بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر، قاهره از توافقات و تفاهمات اعلام شده در روز پنجشنبه میان طرف‌های یمنی در پایان رایزنی‌های سوئد درباره شهر و بندر الحدیده،‌الصلیف و راس عیسی و مبادله اسیران و تعز استقبال می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید