استفاده از روش‌های طبیعی جهت افزایش ارزش ملک

    کد خبر :864301

برای صاحبان املاک مسکونی و تجاری اهمیت دارد که بتوانند با روش‌های کم‌هزینه ارزش مادی ملک خود را بالاتر ببرند. روف ‌گاردن یا بام سبز یکی از کلیدی‌ترین و بهترین روش‌ها برای افزایش قیمت فروش یک ساختمان می‌باشد که معمولاً اجرای آن نسبت به دیگر تکنیک‌ها دردسر و هزینه کمتری دارد. در این شرایط چند مزیت دیگر هم وجود دارد که سبب می‌شود بیش از گذشته بسیاری از شهرنشینان به فکر خلق این فضا در پشت‌بام خانه خود شوند.

البته که این عدد متغیر است اما گفته می‌شود که ارزش خانه و یا ساختمان تجاری پس از اجرای روف‌ گاردن و بام سبز از 300 تا 700 هزار تومان افزایش خواهد یافت. صرف این بالارفتن ارزش بنا صرفاً رقمی نیست که روی قیمت متراژ خواهد رفت. در واقع بسیاری امروزه ترجیح می‌دهند که در فضای یک‌جانشین شهری به سراغ خانه‌هایی بروند که فضای سبز، روف‌گاردن یا حتی آبنما و دیگر امکانات تفریحی و جذاب بصری دارند. یعنی شما از این طریق می‌توانید مشتری بیشتری به سمت ملک خود جذب کنید.

ازاین‌رو بهتر است که به فضای سبز محیط زندگی خو بیشتر اهمیت دهید. در واقع روف گاردن یا بام سبز شبیه به یک باغ در پشت‌بام ساختمان می‌باشد که معمولاً این سازه‌ها به بهبود شرایط جوی محیطی و همین‌طور افزایش ارزش ملک کمک می‌کنند.

آبگون دیزاین یکی از موفق‌ترین اجراکننده‌های پروژه‌های روف ‌گاردن و بام سبز در ایران است.

ارتباط روف‌گاردن و افزایش قیمت ساختمان

خوب وقتی به فکر ساخت روف ‌گاردن هستید باید به این مسئله توجه داشته باشید که می‌توانید به این وسیله یک فضای تفریحی خاص با امکانات زیاد برای اعضای خانواده و ساختمان راه‌اندازی کنید. شما می‌توانید علاوه بر گیاه، چمن، المان‌ها و گزینه‌های زیادی نظیر باربیکیو و میز و صندلی نیز در این فضا قرار دهید.

علاوه‌برآن روف‌ گاردن مزایای زیاد دیگری نیز دارد که می‌توان در بافت آن اقدام به کاشت سبزیجات خوراکی، کاهو، گیاهان دارویی و میوه کرد. ضمن این که فضای سبز به‌عنوان یک عایق صوتی نیز می‌باشد که می‌تواند میزان سروصدای وارده به محیط داخل خانه را کاهش دهد. خوب می‌دانیم که گیاهان کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین نقش در کنترل آلودگی هوا را دارند. در نتیجه وقتی یک محیط گیاه بیشتری داشته باشد قطعاً تبادل خوبی میان کربن‌دی‌اکسید و اکسیژن برقرار خواهد شد. گیاهان برگداری که در بام سبز استفاده می‌شوند با استفاده از پوسته خود ناخالصی‌های موجود در هوا مانند گردوخاک، دود، بخار و بوهای ناخوشایند را جذب کرده و این ذره‌ها توسط باران یا رطوبت شسته شده و به زمین خواهند ریخت. به‌نوعی گیاهان نقص دفع‌کننده را خواهند داشت.

مزایای اقتصادی بام سبز

در واقع بر خلاف افکارعمومی در مورد اجرای بام سبز و هزینه‌های آن باید بگوییم که نسبت به مزایای که دارد شما هزینه ناچیزی را صرف می‌کنید. ضمن این که معمولاً اجرای آن نیازمند محاسبات دقیق، بررسی سلامت ملک و ظرفیت آن و همین‌طور انتخاب تمامی عناصر و المان‌های مورداستفاده است. درصورتی‌که می‌خواهید فضایی سرسبز، شیک و استراحتگاهی برای رفع خستگی روزانه و پس از کار فشرده در پشت‌بام خانه خود ایجاد کنید، برای مهمانی‌ها فضایی بزرگ‌تر از متراژ خانه و آپارتمان خود نیاز دارید و یا این که قصد شما ساخت فضایی به جهت ورزش و انجام کارهای روزانه و مطالعه است. قطعاً بام سبز هم از نظر اقتصادی گزینه خوبی است و هم می‌تواند موجب کمک به زیبایی شهر و محیط زندگی شما شود.

خوب در مورد ارتباط گیاهان و تولید دی‌اکسیدکربن می‌دانید. در واقع اکسیژن موردنیاز برای تنفس هر فرد بسته به شرایط محیطی 15 کیلوگرم در روز خواهد بود. فرض کنید که در شهرهای بزرگ عدم وجود درختان و طبیعت می‌تواند چه مشکلاتی را به وجود آورد. در کنار تمامی نکاتی که در مورد ارتباط روف‌گاردن و افزایش ارزش ملک آموختیم باید یک‌بار دیگر تکرار کنیم که بام سبز می‌تواند موجب جذب ذرات آلاینده در هوا شود. بخصوص در دوران کووید 19 که بیش از هر زمانی اهمیت اکسیژن و هوای پاکیزه نمود پیدا کرده است. برای ساختمان‌های تجاری که جمعیت زیادی دارند این یک راهکار برای فرار از تجمعات مخاطره‌آمیز است.

کنترل آلودگی‌های صوتی و محیطی با روف‌گاردن

داشتن یک باغ بام یا روف گاردن که فضای سرسبز و بیشتری را برای دورهمی های ما ایجاد نماید، امروزه مورد توجه زیادی قرار گرفته است. در این میان طراحی و ساخت روف گاردن های لاکچری در سال های اخیر یکی از سوالات بسیاری از کاربران بوده و در حقیقت افراد زیادی با این چالش مواجه می شوند که چگونه می توانند یک روف گاردن لاکچری و بسیار زیبا را برای ساختمان خود ایجاد نمایند.

خوب در این عناوین بیشتر مزایا را با محوریت استفاده از روف‌گاردن جهت افزایش ارزش ملک ذکر کردیم. اما باید عرض کنیم که یکی دیگر از وظایف روف ‌گاردن یا بام سبز در کنار دیوار سبز کنترل دمای محیط و عملکردی شبیه به عایق است. ضمن این که نور خورشید و انعکاس پرتوهای مزاحم برای انسان و جو زندگی خطرات زیادی را به وجود می‌آورد. گیاهان در واقع نقش سپر را اجرا می‌کنند. گیاهان می‌توانند موجب کاهش شدت تابش نور خورشید شوند. البته این کار به شکلی باید انجام شود که سبب بروز رطوبت اضافه و نم نشود. خوب از نظر روان‌شناسی فروش هم بام باغ یا همان روف‌ گاردن تأثیر مثبتی روی یک مشتری که قصد خرید ملک را دارد می‌گذارد. معمولاً باتوجه‌به سبک زندگی شهرنشینی مردم از محیط‌هایی که طبیعت و سرسبزی بیشتری دارند استقبال می‌کنند. در نتیجه راه‌اندازی یک روف‌گاردن با سیستم نورپردازی حرفه‌ای در کنار آن می‌تواند جلوه‌ای بی‌نظیر به ساختمان شما بدهد. خوب امروزه عرضه املاک بیشتر از تقاضا است و قطعاً امتیاز بالاتر با ساختمان‌هایی است که امکانات رفاهی بیشتری نظیر آبنما، روف‌گاردن و… خواهند داشت. در خلق تمام این عناصر می‌توان از گیاهان استفاده کرد.

افزایش جذابیت بصری محیط با بام باغ

حضور گیاهان و درختان در هر محیطی می‌تواند سبب خارج‌شدن جو و اتمسفر از یکنواختی شود. همان قدر که مناظر خشک و بی‌روح حس خوبی به انسان منتقل نمی‌کنند. روف‌گاردن و یا پشت‌بام‌هایی با جلوه‌های سبز و جذاب و گل و گیاهانی رنگی می‌توانند هیجان‌انگیز باشند. حس طراوت و تازگی را به زندگی شما منتقل کنند و از طرفی روف‌گاردن می‌تواند تبدیل به یک گردشگاه فوق‌العاده برای کسانی باشد که کل روز را مشغول کار و فعالیت‌های تجاری در یک محیط خشک، سربسته وبی روح هستند.

حتی اگر صاحب یک واحد تجاری و یا کسب‌وکار هستید. می‌توانید از بام باغ برای جذب حداکثری مشتریان نیز استفاده کنید. علاوه بر ابعاد مهمی که در بحث قیمت‌گذاری ملک‌های دارای روف‌ گاردن مطرح می‌شود، بالاخره گیاهان می‌توانند علاوه بر اکسیژن سبب تولید سایه خنک، آواهای جذاب و سایه خنک برای شرایطی شوند که محیط زندگی خیلی گرم، خشک و یا خشن است. علاوه‌برآن ساختمان‌های دارای روف‌گاردن تا 10 درصد بیشتر قادر به ذخیره انرژی خواهند بود و این هوشمندسازی موجب افزایش قیمت بنا می‌شود.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید