استانبول یا آنتالیا؟ کدام را باید اول برویم؟

    کد خبر :861723

استانبول و آنتالیا از معروف‌ترین شهرهای ترکیه میان گردشگران هستند و انتخاب میان استانبول یا آنتالیا برای مسافران، چالشی جذاب در سفر به این کشور است.

ترکیه در سال‌های اخیر با گسترش زیرساخت‌های گردشگری به یکی از محبوب‌ترین مقاصد آسیا میان گردشگران و جهانگردان تبدیل شده است. شهرهای مختلف این کشور ظرفیت‌های گردشگری متنوعی دارند که از بهترین جاهای دیدنی ترکیه هستند؛ اما بدون شک شهرهای استانبول و آنتالیا را می‌توان معروف‌ترین مقاصد گردشگری این کشور دانست.

گرچه بسیاری از شهرهای ترکیه دسترسی مناسب به سواحل زیبا و امکانات گردشگری دارند، استانبول و آنتالیا میان گردشگران شهرت بیشتری به دست آورده‌اند. اگر برای نخستین بار قصد سفر به ترکیه را دارید، در این مقاله با ما همراه شوید تا در انتخاب بهترین مقصد گردشگری بین استانبول و آنتالیا و مناسب‌ترین تور ترکیه شما را همراهی کنیم.

استانبول یا آنتالیا؟

استانبول و آنتالیا هر دو از زیباترین شهرهای ترکیه به شمار می‌روند که در طول سال گردشگران خارجی از این شهرها استقبال چشمگیری می‌کنند. در طول سال‌های گذشته با سرمایه‌گذاری مناسب دولت ترکیه در این شهرها، آن‌ها به محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این کشور تبدیل شده‌اند؛ اما برای مسافرانی که نخستین بار قصد سفر به این کشور را دارند، انتخاب گزینه مناسب بین استانبول یا آنتالیا می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

برای انتخاب مقصد سفر میان استانبول یا آنتالیا بهترین راه بررسی انتظارات و سلیقه شما در سفر به کشوری دیگر است. در واقع دایره تفریحات و سرگرمی‌ها در این دو شهر با یکدیگر تفاوت زیادی دارند و با شناخت مناسب از سلایق خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید؛ البته به خاطر داشته باشید هر دو شهر استانبول و آنتالیا ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری قابل‌توجهی دارند و سفر به هیچ‌کدام از این شهرها خالی از لطف نیست.

در ادامه به مقایسه برخی امکانات و ظرفیت‌های گردشگری در شهرهای استانبول و آنتالیا می‌پردازیم تا با مطالعه این بخش‌ها بتوانید انتخابی مناسب در سفر به ترکیه داشته باشید.

بهترین مقصد گردشگری ترکیه برای تفریح و استراحت

برای بسیاری از گردشگران، سفر به یک مقصد خارجی بهانه‌ای برای تجربه تعطیلاتی با آرامش و تفریح است. اگر تمایل دارید در سفر به ترکیه زمانی را صرف استراحت در سواحل زیبا با امکانات تفریحی مناسب کنید، تور آنتالیا بهترین انتخاب‌ برای شما است. این شهر ساحلی ترکیه هتل‌هایی مجلل با امکانات رفاهی کامل دارد که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جلب می‌کنند.

آنتالیا شهری ساحلی است و جاذبه‌های طبیعی زیبایی در آن به چشم می‌خورند که بازدید از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست. در سفر به آنتالیا امکان استفاده از گشت‌های شهری و خارج شهری هتل نیز برای شما فراهم است. برای تهیه تور مناسب می‌توانید از هتل محل اقامت خود اطلاعات مناسب را بگیرید؛ البته با مراجعه به دفاتر خدمات گردشگری در سطح شهر، امکان تهیه تورهای گشت با قیمت‌های بسیار مناسب‌تر را خواهید داشت.

بهترین مقصد گردشگری ترکیه برای خرید

چنانچه در سفر به ترکیه تمایل به خرید از برندهای مختلف در مراکز خرید متنوع دارید، تور استانبول انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود؛ البته در آنتالیا نیز مراکز خرید برجسته و متنوعی وجود دارند که برندهای معروف ترکیه و جهان در آن‌ها نیز شعبه دارند.

اگر قصد خرید عمده پوشاک یا سایر وسایل خانه را دارید نیز استانبول تنوع بیشتری در انواع فروشگاه‌ها و بازارهای سنتی دارد؛ اما برای خرید به‌صورت تکی و محدود آنتالیا نیز مناسب است. بهترین زمان برای خرید در استانبول و آنتالیا روزهای پایانی سال میلادی و نخستین روزهای سال نو و همین طور زمان‌های نزدیک به اعیاد مذهبی و جشن‌های رسمی هستند. در روزهای نزدیک به جشن‌های مذهبی، مراکز خرید مختلف در استانبول تخفیف‌های قابل‌توجهی برای اجناس خود در نظر می‌گیرند.

از مهم‌ترین مراکز خرید استانبول می‌توان موارد زیر را نام برد.

♦ مرکز خرید مال آف استانبول

♦ مرکز خرید وادی استانبول

♦ مرکز خرید ایستینیه پارک

♦ مرکز خرید زورلو سنتر

♦ اوت لت ایرپورت استانبول

♦ اوت لت ویاپورت استانبول

♦ اوت لت اوپتیموم

♦ مرکز خرید آکسارای

♦ مرکز خرید فروم

♦ مرکز خرید جواهیر

♦ پاساژ ونیزیا

♦ بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی)

بهترین مراکز خرید آنتالیا به شرح زیر هستند.

♦ مرکز خرید تراسیتی

♦ مرکز خرید میگروس آنتالیا

♦ مرکز خرید آنتالیا توربان مارینا

♦ مرکز خرید اوزدیلک پارک

♦ مرکز خرید آنتالیا مال

جاذبه های تاریخی یا طبیعی

اگر طرفدار بازدید از جاذبه‌های تاریخی هستید یا به محله‌گردی در سایر شهرهای جهان علاقه دارید، بدون شک استانبول مقصد موردعلاقه شما در سفر به ترکیه است. این شهر تاریخی جاهای دیدنی متنوعی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، کاخ دلمه باغچه، پل بسفر و موزه‌های متنوع تاریخی اشاره کرد. جزایر پرنس و مهم‌ترین آن‌ها بیوک آدا، جنگل بلگراد و محله‌های ببک، باکرکوی و کاراکوی نیز از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی و محله‌های بومی استانبول هستند.

در آنتالیا نیز جاذبه‌های طبیعی مانند چشمه‌های کارست، غار کارائین، سواحل لارا و کنیالتی، تونک تپه و آبشارهای دودن توجه مسافران را جلب می‌کنند. جاذبه‌های تاریخی مانند برج ساعت، بندر قدیمی آنتالیا و موزه باستان‌شناسی نیز در این شهر قرار دارند.

به خاطر داشته باشید داخل شهر استانبول سواحل مناسب برای شنا وجود ندارند و اگر علاقه‌مند به آبتنی و شنا هستید باید به سواحل حومه این شهر بروید. سواحل اطراف تنگه بسفر نیز تفریحی و برای کافه‌گردی و قایق سواری مناسب هستند؛ اما آنتالیا سواحلی زیبا و مناسب برای شنا و آبتنی دارد. بسیاری از هتل‌های آنتالیا نیز ساحلی هستند.

هتل‌ های استانبول یا آنتالیا

در استانبول و آنتالیا به‌دلیل استقبال بالای گردشگران خارجی در طول سال، هتل‌های متنوعی با امکانات گسترده فعالیت می‌کنند؛ اما با توجه به ساختار این شهرها و اهداف متفاوت گردشگران از سفر به این دو شهر، تفاوت‌هایی در ساختار این هتل‌ها وجود دارند.

برخلاف آنتالیا که مسافران برای استراحت و تفریح به این شهر سفر می‌کنند، استانبول برای علاقه‌مندان به گردشگری شهری و بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی مناسب‌تر است و مسافران زمان کمتری در هتل می‌گذرانند. از طرف دیگر استانبول شهری بزرگ با خیابان‌ها و مناطق پرتردد به شمار می‌رود که روی تپه‌ها قرار دارد. به همین دلایل هتل‌های استانبول معمولا بسیار کوچک‌تر از هتل‌های آنتالیا هستند و امکانات رفاهی محدودتری نیز دارند.

در بیشتر هتل‌های آنتالیا اقامت همراه با منوی آل و یوآل است که به شما امکان استفاده از سلف غذا در وعده‌های مختلف را می‌دهد؛ اما در استانبول مانند سایر شهرهای جهان تنها منوی صبحانه به همره اتاق به مسافران ارائه می‌شود. فضای داخلی هتل‌های آنتالیا نیز طبیعت زیبا و امکانات تفریحی بیشتری نسبت به اغلب هتل‌های استانبول دارد. گرچه در استانبول هتل‌هایی با امکانات شبیه به آنتالیا فعالیت می‌کنند؛ اما مسافران آنتالیا زمان بیشتری را نسبت به گردشگران استانبول در هتل می‌گذرانند و همین مطلب سبب تفاوت هتل‌های این شهرها است. نکته حائز اهمیت در این مورد تنوع بیشتر اقامتگاه‌ها در شهر استانبول است که دامنه وسیع‌تری از گردشگران با بودجه‌های متنوع را پوشش می‌دهد.

سفر به استانبول به‌صرفه‌تر است یا آنتالیا؟

برای سفر به استانبول یا آنتالیا امکان انتخاب هتل، پرواز و گشت‌های مختلفی را دارید که در هزینه‌های سفر تاثیر زیادی دارند. به‌طور کلی پروازهای آنتالیا قیمت‌های بالاتری دارند و هتل‌ها نیز به‌دلیل منوی آل و یوآل گران‌تر هستند؛ اما استثناهایی نیز وجود دارند. در استانبول تنوع اقامتگاه‌ها زیاد است و به همین دلیل تنها انتخاب برای اقامت هتل‌ها نیستند. می‌توان نتیجه گرفت هزینه‌های سفر به استانبول و آنتالیا با توجه به امکانات مورد نظر شما می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند.

https://www.kojaro.com//

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید