در یک روز از دو قاره دیدن کنید

    کد خبر :780550

استانبول قابلمه ذوب همه چیز. استانبول تنها شهر در جهان است که توسط دو قاره (اروپا و آسیا) تقسیم شده است.این شهر یک مکان منحصر به فرد با سنت ها با روندهای مدرن درهم می آمیزند و جایی که شهر جدید با شهر جدید ترکیب می شود. استانبول مانند پلی است بین شرق و غرب. وقتی می خواهید این شهر پرانرژی را کشف کنید از کجا شروع کنید؟ در اینجا 10 کار ما برای انجام در تور استانبول آورده شده است.

1- ابتدا باید انجام دهید

شما باید صدها عکس از شگفت انگیز را دیده باشید از مسجد آبی ، مسجد ایاصوفیه (یا آیا سوفیا)، افسانه موزه توپکاپی کاخ …
خوشبختانه استانبول کشف این سایتها را بسیار آسان می کند: همه آنها در سلطان احمد ، قدیمی ترین قسمت استانبول واقع شده اند. شاید در اینجا زندگی ترکی زیادی را نبینید ، اما باید این کار را انجام داد! حداقل یک یا دو روز برای بازدید از سایت ها برنامه ریزی کنید ، چیزهای زیادی برای دیدن و تحسین وجود دارد. و به توریاب اعتماد کن: با دین قیمت تور استانبول منقلب می شوی!
نکته: از آنجا که در محله هستید ، برای مقابله با بازار بزرگ ، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده در جهان ، به غرب بروید.

خرید استانبول:

این تعداد 61 خیابان پیاده رو پوشیده و بیش از 3000 مغازه را شامل می شود ، که یک رویا برای اهالی فروشگاه است (یا یک کابوس اینکه نمی توانید به تمام مغازه ها سر بزنید ناامید شوید ، واقعاً غیرممکن است).اگر می خواهید چیزی خریداری کنید ، چانه زدن ضروری است ، بنابراین آماده باشید که بجای اینکه فقط به دنبال جستجو باشید ، برخی از اوقات را در بازار بگذرانید.بازار روزانه نزدیک به نیم میلیون بازدید کننده دارد ، بنابراین ممکن است برای شما بسیار شلوغ باشد. در این صورت ، بازارهای دیگری – کوچکتر – برای کشف وجود دارد. به خصوص بازار ادویه (یا بازار مصر) مکانی خارق العاده برای خرید مانند هنگامی که در تور آنتالیا هستید فضای معمولی بازار است.

2-گریه سنگی را ببینید

تا به حال دیده اید که یک ستون سنگی گریه کند؟ به مخزن باسیلیکا بروید – که به آن کاخ غرق شده یا مخزن غرق شده نیز گفته می شود – و از این شگفتی کوچک تعجب کنید.در حالی که آب انبار باسیلیکا واقعاً یکی از سنگهای قیمتی پنهان استانبول نیست – برای ورود باید در صف منتظر بمانید – شهرت آن کمی تحت الشعاع ایاصوفیه ، مسجد آبی و کاخ توپکاپی قرار می گیرد ، و جای تعجب است که تعداد کمی از مردم از این دنیای جادویی زیرزمینی آگاه هستند.در قرن 6 توسط رومی ها ساخته شد تا آب آشامیدنی شهر را تأمین کند. قرن ها بعد مردم مخزن آب را فراموش کردند و قصر آب زیرزمینی کشف نشده باقی ماند تا اینکه در دهه 1500 یک فرانسوی از قسطنطنیه (نام قدیمی استانبول) دیدن کرد. او افسانه های معابد و کاخ های زیرزمینی را شیفته خود کرده بود و داستان های عجیبی از ماهیگیری مردم محلی را از سوراخهای زیرزمین هایشان شنیده بود.
کاخ آب زیرزمینی یکی از جوی ترین مکان های شهر است. 336 ستون وجود دارد. دو تا از آنها با سر تراشیده شده مدوزا تزئین شده است ، یكی در كنار آن خوابیده و دیگری سر و ته (ظاهراً بدون دلیل خاصی ، این سایت از مواد قدیمی ساختمانهای دیگر ساخته شده است ، فقط به نظر می رسید كه سرها از اندازه مناسب برخوردار هستند )

گریه سنگ استانبول:

و ستون گریان؟ این ستونی است که به نظر می رسد وقتی خیس است گریه می کند. احتمالاً این بنا به یاد هزاران برده ای که در جریان ساخت کلیسای بزرگ کشته شده بودند ، ساخته شده است.این سایت مرموز به عنوان لوکیشن در فیلم جیمز باند از روسیه با عشق استفاده شد (در سال 1963 منتشر شد ، می توانید در اینجا نگاهی به صحنه داشته باشید ).قرار است در فیلم باند ، مخزن زیر کنسولگری شوروی باشد ، اما لطفاً به دنبال آن نروید ، هرگز آن را پیدا نخواهید کرد: در زندگی واقعی ، کنسولگری در قسمت دیگری از استانبول واقع شده است.

3- مانند مردم محلی غذا بخورید

درست است که رستوران های ماهی زیر پل گالاتا ممکن است منظره بسیار خوبی داشته باشند ، اما اگر شما گرسنه هستید که بفهمید مردم محلی در هنگام قدم زدن در شهر چه می خورند ، این قایق های ساندویچی ماهی Emin you’renü است که شما دنبال آن هستید.آنها را درست در پای پل گالاتا ، روبروی بازار ادویه پیدا خواهید کرد. ماهیگیر از این زمان ، برای همیشه ، ساندویچ ماهی می فروشد و ساندویچ ماهی دقیقاً همان چیزی است که وجود دارد: یک نان سنتی با ماهی ، سالاد سبز و پیاز. فقط چند قایق این ساندویچ ها را می فروشند و همیشه هرج و مرج – دلپذیری – جریان دارد ، اما طعم ساندویچ ها خارق العاده است و جو زیبا. و احتمالاً یکی از ارزان ترین وعده های غذایی شماست.و صحبت از ماهی: پل گالاتا برای ده ها مرد محلی یک مکان محبوب ماهیگیری است. از صبح تا عصر آنها در حال ماهیگیری ، صحبت و خوب هستند ، فقط آنجا ایستاده اند و منتظر یک صید بزرگ هستند.

منبع: توریاب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید