استارشیپ شرکت SpaceX بزودی راهی فضا می شود/ انجام یک حرکت بزرگ

    کد خبر :918036

ایلان ماسک روز سه شنبه اعلام کرده که این شرکت تا ماه جولای نمونه اولیه موشک استارشیپ “آماده پرواز” را در اختیار خواهد داشت و SpaceX برای اولین بار به دنبال پرتاب این فضاپیما به مدار خواهد بود.

بازتاب- اسپیس ایکس امیدوار بود تا اوایل تابستان گذشته پرواز مداری استارشیپ را آزمایش کند، اما تاخیرهای توسعه و تاییدیه‌های نظارتی به طور پیوسته این برنامه را به عقب انداخته است. FAA روز دوشنبه یک تصمیم بزرگ زیست محیطی گرفت و به ارزیابی مدت‌ها انتظار این برنامه پایان داد. SpaceX باید بیش از 75 اصلاحیه آژانس را قبل از درخواست مجوز پرتاب مورد نیاز برای آزمایش پرواز تکمیل کند.

ماسک در یک سری توییت گفته که دوشنبه شب در تاسیسات اسپیس ایکس در بوکا شیکا، تگزاس «تجزیه و تحلیل پیشرفت» را سپری کرده است. وی افزود که این شرکت “نمونه اولیه دوم استارشیپ را آماده پرواز در ماه آگوست خواهد داشت” و قصد دارد “به صورت ماهانه” پرواز کند.

این شرکت در حال توسعه موشک Starship قابل استفاده مجدد خود با هدف ارسال محموله و افراد فراتر از زمین است. این موشک و تقویت کننده سوپر سنگین آن از موتورهای رپتور نیرو می‌گیرند. اسپیس ایکس چندین آزمایش پرواز در ارتفاع بالا از نمونه‌های اولیه Starship را انجام داده است اما هنوز به فضا نرسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید