اسامی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۳۳
    کد خبر :1052558

ستاد انتخابات کشور اسامی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به‌طور همزمان با دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 11 اسفندماه برگزار می‌شود.

به‌گفته محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات کشور، فعالیت تبلیغاتی نامزدهای خبرگان رهبری از امروز 25 بهمن ماه آغاز می‌شود.

برای این انتخابات 144 نفر در کشور تأیید نهایی شده‌اند.

مجلس خبرگان رهبری دارای 88 کرسی از تمامی استان‌هاست که نمایندگان آن برای یک‌دورۀ 8ساله از اقصی‌نقاط کشور با رأی مردم انتخاب می‌شوند. در این دوره از انتخابات و طبق قانون، شرط سنیِ حداقل 40 سال و دارا بودن مدرک سطح چهار حوزه علمیه اعمال شده است.

در مرحلۀ ثبت‌نام، 510 نفر برای راهیابی به این مجلس نام‌نویسی کرده بودند که شورای نگهبان صلاحیت 138 نفر را تأیید کرد و نتایج بررسی صلاحیت‌ها نیز 5 بهمن‌ماه به داوطلبان اعلام شد. مرحلۀ دریافت اعتراضات به این نتایج از 6 تا 8 بهمن‌ماه به پایان رسید و فقهای شورای نگهبان طی 10 روز مجدداً صلاحیت‌های این داوطلبان را بررسی کردند و 144 نفر تأیید صلاحیت شدند. فرصت تغییر حوزه احتمالی نامزدهای تأییدصلاحیت‌شده در نظر گرفته شد که از 20 تا 22 بهمن این تقاضا پذیرفته شد.

به گزارش تسنیم، تبلیغات نامزدهای انتخابات خبرگان از 25 بهمن تا 9 اسفند تعیین شده است و دیگر مرحلۀ این فرآیند، فرصت انصراف احتمالی یک نامزد است؛ این انصراف کتبی نهایتاً تا تاریخ 8 اسفند یعنی حداقل 72 ساعت قبل از شروع اخذ رأی پذیرفته خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید