از پخش اشتباه اعترافات «دختر 17 ساله اینستاگرامی» تا سخنان کارشناس منتقد «فقه‌بازی»!/ تصمیمات اشتباه و خطراتی که فرهنگ را تهدید می‌کند

    کد خبر :323220

در روزهایی که «پخش اعترافات یک دختر که در اینستاگرام ویدئوهایی از خود منتشر می کرد و بیش از 600 هزار فالوئر داشت» صدا و سیما را مورد هجمه قرار داده و در بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی در این خصوص صحبت می شود، کارشناس یکی از برنامه های شبکه 4 سخنانی را در یک برنامه صدا و سیما بر زبان جاری کرد که علاوه بر تفاوت فاحش با رفتاری که در ماجرای پخش اعترافات «مائده هژبری» دارد، بازگو کننده ریشه بسیاری از مشکلات این روزهای کشور است.

به گزارش تابناک؛ کارشناس این برنامه تلویزیونی در شبکه 4 در انتقاد به آنچه از مسلمانی فهمیده و اجرا می کنیم، می گوید: «اگر مسیحی هستی، مسیحی زندگی کن و اگر مسلمانی، مسلمان زندگی کن. اگر اعتقادی داری، اعتقادی مقدس، اعتقادی سالم، اعتقادی انسان ساز و اعتقادی اخلاقی داشته باش و به آن پایبند باش.»

سخنان او نشان می دهد، در ارتباط با سیاستگذاری ها در صدا و سیما شیوه ها و تفکرات متفاوتی وجود دارد و افراد مختلف با تفکرات گوناگون در تعیین این سیاست ها ذی مدخل هستند. کارشناس این برنامه تلویزیونی در شبکه 4 سیما که البته تاکنون سابقه دعوت از چنین افرادی را داشته است، می گوید: « نه اینکه ما ادعا می کنیم مسلمانیم، ولی فقط فقه‌بازی می کنیم. پس اخلاق کو؟ فقط تأکیدمان این است که والضالین را شش تا آ بکشیم، ولی همین آدم مال مردم را می خورد؛ فویل للمصلین».

کارشناس این برنامه تلویزیونی ادامه می دهد: « وای بر این مسلمانان بی اخلاق که خداوند در قرآن می فرماید، پست ترین طبقات جهنم جای این افراد است. متأسفانه فقه پرستان بی اخلاق کمر دین را شکسته اند. اینها از این دو روهایی هستند که رنج اعتقادی را نمی پذیرند. اینها ادابازی است و چنین افرادی نمایش را دوست دارند؛ یعنی در حقیقت این اعتقادات جیب آنها را پر می کند.»

اشاره های این کارشناس برنامه ای که از طریق صدا و سیما پخش شده است، نشان می دهد سیاستگذاری یکدستی در این رسانه حاکم نیست و تفکرات متفاوتی در آن وجود دارد که برخی می توانند با پخش اعترافات یک دختر 17 ساله فعال در فضای مجازی، هجمه ها را علیه کشور و رسانه ملی ـ چه در داخل و چه در خارج ـ زیاد کنند و برخی هم با پخش چنین برنامه ای و دعوت از چنین کارشناسی به ریشه های مذهبی برخی مشکلات این روزها بپردازند!

در حقیقت برخورد با مسائل فرهنگی و دینی ـ همان طور که تاکنون بارها و بارها سیاستگذاران ما به آن پی برده اند ـ نه تنها با زور و اجبار ممکن نیست، بلکه هر چقدر تا الان در این راه قدم برداشته ایم، دقیقا دیده ایم که نتایج کاملا منفی به دست آمده است؛ موضوعی که هنوز هم بسیاری از مسئولان یا نمی خواهند آن را بفهمند یا حاضر نیستند به طریق دیگری در این راه اقدام کنند.

متأسفانه بسیاری از افراد تصمیم گیر در این حوزه (دین و فرهنگ) دغدغه خود را اسلام عنوان می کنند، در حالی که تاریخ نشان داده، 1400 سال است اسلام در بدترین شرایط هم حفظ شده و پابرجا مانده است و هر روز هم دامنه مشمول و فراگیری آن گسترش و افزایش یافته است. همین اقدامات نادرست باعث شده است که متأسفانه فرهنگ و اعتقادات مردم به دلیل برخورد و انتخاب استراتژی غلط، در خطر باشد.

بسیاری از سوءاستفاده های اقتصادی که این روزها به نام دین انجام می شود، برخورد اخیر با دختر 17 ساله ای است که اگر میلیاردها تومان هم خرج می کرد، نمی توانست به اندازه امروز در داخل و خارج کشور مطرح و معروف بشود، جلوگیری از برگزاری کنسرت در مشهد به بهانه همجواری با حریم امن رضوی (ع)، راه اندازی گشت ارشاد، توسعه و ترویج نادرست موضوع حجاب و مسائلی از این دست، از اقداماتی است که می توان آن را مدیریت اشتباه فرهنگی در راه دفاع از دین خواند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید