از این پس کودکان زیر 16 سال چینی نمی توانند استریم کنند

    کد خبر :849450

حتما خاطرتان هست طی چند ماه گذشته، خبر عجیبی از کشور چین منتشر شد که از ممنوعیت بازی کامپیوتری بیش از 3 ساعت برای کودکان چینی حکایت داشت. حال خبر عجیب دیگری منتشر شده که با وجود خبر قبلی، آنچنان هم ما را شگفت زده نخواهد کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– ظاهرا کشور چین قانون جدیدی را وضع کرده که به موجب آن استریم زنده کودکان زیر 16 سال در این کشور ممنوع خواهد شد. این تازه‌ترین محدودیتی است که دولت چین آن را وضع کرده تا کنترل کامل خود به اینترنت را نشان دهد.

روزنامه‌ی South China Morning Post در گزارشی اعلام کرد که شورای ایالتی چین برنامه‌ای 10 ساله برای تربیت کودکان چینی تنظیم کرده و آن را با نام مجموعه‌ی جدیدی از دستورالعمل‌های ملی منتشر کرده است. طبق این دستورالعمل‌ها، خدمات آنلاین (از جمله پخش زنده) باید توسط افرادی بالاتر از سن 16 سال ارائه شود و هرگونه فعالیتی خلاف این موضوع باید محدود گردد. تمامی سرویس‌های استریم که در چین فعالیت می‌کنند نیز باید این قانون را رعایت کنند تا فعالیت آن‌ها در چین ادامه داشته باشد. ظاهرا این قوانین از طریق یک سیستم شناسایی یکپارچه در سراسر کشور چین اجرا خواهد شد که نحوه‌ی بازی کودکان خردسال را مدیریت می‌کند.

این قوانین در ادامه‌ی محدودیت‌ها و نظارت‌های جدید دولت کومونسیتی چین است که رسانه‌های دولتی، بازی‌ها و خدمات الکترونیکی را هدف قرار داده است. در اوایل خرداد ماه بود که رسانه‌های دولتی چین از بازی‌های آنلاین به عنوان یک داروی اعتیاد اور یاد کردند و خواستار اعمال محدودیت‌هایی برای آن‌ها شدند. همین موارد سبب شد تا ارزش کمپانی Tencent تقریبا 60 میلیارد دلار کاهش یابد. در اواخر همان ماه، بازی‌های ویدیویی برای کودکان خردسال چینی ممنوع شد و طبق قوانین جدید وضع شده آن‌ها تنها سه ساعت در روز (آن هم چهار روز در هفته) قادر به بازی کردن هستند.

بلافاصله پس از آن بود که شرکت‌های Tencent و NetEase بیش از 60 میلیارد دلار دیگر از ارزش سهام خود را در 24 ساعت از دست دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید