اروپا مکانیسم ماشه را فعال می کند؟

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰:۰۷
    کد خبر :992668
عباسی

 عباسی در واکنش به درخواست کشورهای اروپایی برای فعال کردن مکانیسم ماشه گفت: اروپا الکی می‌گوید که می‌خواهد مکانیسم ماشه را فعال کند به این حرف‌ها گوش ندهید. در هر صورت اگر کسی بخواهد رجز بخواند و مکانیسم ماشه را برای ایران فعال کند ما موردی سخت‌تر از مکانیسم ماشه را برای آنها اجرا خواهیم کرد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی درباره اینکه منظور از موردی سخت‌تر از مکانیسم ماشه چیست، افزود: رژیم صهیونسیتی را در کمتر از ۲۵ سال نابود می‌کنیم.

عباسی دوانی در پاسخ به اینکه با وجود اعلام آمریکا برای عدم مذاکره درباره برجام و همچنین ادعای ایران مبنی بر اینکه بدون برجام هم می‌تواند با کشورها رابطه برقرار کند چرا روسیه به دنبال برگرداندن طرفین بر سر میز مذاکرات است، تصریح کرد: روسیه می‌خواهد نشان بدهد به معاملات بین‌المللی پایبند است و این رفتارها در زمره تنظیم روابط با سایر کشورها قرار می‌گیرد. البته خود روسیه نیز هم‌اکنون از تحریم آسیب می‌بیند و در حال آماده کردن خود برای مقابله با تحریم‌ها است. از این‌رو به نفع روسیه است که از تجارب ایران برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد اینکه اگر روسیه می‌خواهد پایبندی خود را به معاهدات نشان دهد چرا به معاهدات خود پایبند نبود و به اوکراین حمله کرد و در این میان از طریق به کار بردن پهپادهای ایرانی پای ایران را به این جنگ باز کرد، خاطرنشان کرد: وقتی کشوری تهدید می‌شود طبق روش‌های مقابله با تهدید اقدام می‌کند.‌ طی چند سال گذشته غرب در راستای تجزیه روسیه قدم بر می‌داشت و به دنبال این بودند که داخل روسیه را بهم بزنند کما اینکه در مورد اوکراین این اقدام را انجام دادند.

عباسی دوانی در پایان یادآور شد: روسیه هر اندازه خویشتن‌داری کرد و تذکر داد، غرب جلوتر آمد و از ابزار رسانه استفاده کرد. در این شرایط برای روسیه هیچ راه دیگری غیر از حمله نظامی باقی نگذاشتند و در نهایت روسیه هم کار درستی انجام داد. در حقیقت حمله نظامی اقدام خوبی نیست اما وقتی گفتگو جواب ندهد و یک طرف زورگویی کند این اتفاق می‌افتد. مانند قضیه مذاکرات برجام است که هر اندازه ایران مذاکره می‌کند و پاسخ می‌دهد اما آنها ما را تهدید به حمله نظامی می‌کنند بر همین اساس در حوزه نظامی باید به صورت بازدارنده عمل کنیم و خود را قوی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید