اروپا زیر بار دیکته‌های ترامپ نمی‌رود

    کد خبر :322386

یک رسانه عرب زبان با اشاره به شکاف گسترده میان ترامپ و اروپایی ها به سرانجام ناخوشایند این سفر برای رئیس جمهور آمریکا که با زبان زور و تهدید با اروپا سخن می گوید، پرداخته است.

به گزارش بازتاب، رای الیوم در مطلبی با اشاره به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار دوشنبه آینده خود با ولادیمیر پوتین همتای روس خود را به مراتب آسانتر از نشست با سران ناتو دانسته، آورده است: روابط میان دو همپیمان غربی یعنی ترامپ و ناتو این روزها در اوج تیرگی قرار دارد. دودستگی بی سابقه ای ناتو را تهدید می کند و زمینه فروپاشی آن را فراهم می کند.

این رسانه می نویسد: ترامپ با همپیمانان اروپایی اش که در دو جنگ جهانی قرن گذشته با آمریکا مشارکت داشته اند با زور گویی بی سابقه ای برخورد می کند و با تهدید وقیحانه از آنها می خواهد که بودجه دفاعی شان را افزایش دهند و آنها را متهم به استفاده از قدرت آمریکا به طور مجانی می کند.

رای الیوم نوشت: ترامپ از پایبندی اروپایی ها به برجام که وی از آن خارج شده، خشمگین است. وی همچنین از دشمنی اروپا با اسرائیل خشمگین است. ترامپ دنیا را از دیدگاه اسرائیل می بیند و سیاست های آمریکا را بر این اساس ترسیم می کند و این درباره هیچ رئیس جمهوری قبل از وی اینگونه نبوده است.

این رسانه می افزاید: نشست ناتو عرصه برای برخورد میان ترامپ و متحدانش خواهد بود. متحدانی که ترامپ را عامل بحران و سوق دهنده دنیا به سوی جنگ و تهدید کننده ثبات دنیا می دانند و شروع به تحرکاتی برای تاسیس نظام دفاعی مستقل از آمریکا کرده اند.

رای الیوم می نویسد: اروپایی ها مانند همتایان عرب خود که به دیکته های ترامپ تن می دهند و با باج گیری اش موافقت می کنند، رفتار نخواهد کرد. این کشورها قبل از اینکه آمریکا در نقشه بین الملل ظاهر شود، وجود داشته اند و رهبرانی دارند که ملتهایشان آنها را در انتخابات آزاد برگزیده اند و همه رفتار آنها را تحت نظارت قرار می دهند.

این رسانه نوشت: اینکه مانند اولین سفر خارجی ترامپ به عربستان که برایش فرش قرمز پهن کردند و بیش از ۵۰ رهبر عربی و اسلامی همانند دانش آموزان در سالن به تهدیدات وی گوش دادند، در بروکسل چنین خبری نیست. تظاهرات گسترده ای در لندن در روز پنجشنبه که وی به انگلیس سفر می کند، برگزار خواهد شد که شعار آن این است که لندن از رهبران نژاد پرست استقبال نمی کند. به طور حتم ترامپ از سفر اروپایی اش شکسته بال و در حالی که غرورش جریحه دار شده است، باز می گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید