ارسال بطری‌های برنج از طریق امواج دریا به کره شمالی! /تصاویر

    کد خبر :724402

علی‌رغم چالش قانونی از سوی مقامات کره جنوبی و تهدیدات پیونگ یانگ، گروهی از فراری‌های کره شمالی صدها بطری پلاستیکی پر شده با برنج را آماده کردند و قصد دارند آنها را به خاک کره شمالی بفرستند.

کره شمالی با اشاره به ناکامی کره جنوبی در جلوگیری از اقدامات این فراری‌ها، اخیرا یکی از دفاتر مشترک ارتباط دو کره را منفجر، پایان گفت‌وگو با کره جنوبی را اعلام و سئول را به انجام اقدامات نظامی تهدید کرد.

کره شمالی می‌گوید، فعالیت‌های این فراری‌ها توهینی به شأن کیم جونگ اون، رهبر این کشور محسوب می‌شود.

سئول تمایل دارد تا روابطش با کره شمالی را بهبود ببخشد و هفته گذشته دولت کره جنوبی اعلام کرد که اقدامات قانونی را علیه دو گروه فراری‌های کره شمالی انجام خواهد داد.

دولت سئول تاکید کرد که کمک‌های بین مرزی و پروپاگاندای ضد دولتی این فعالان باعث تشدید تنش‌ها با کره شمالی شده، جان شهروندان کره جنوبی که در نزدیکی مرز زندگی می‌کنند را به خطر انداخته و باعث خسارت به محیط زیست شده است.

به گزارش فرارو، پارک جونگ- اوه، یکی از فراری‌های کره شمالی که رهبری این گروه موسوم به کئونسام را برعهده دارد، گفت: گروه ما قصد دارد روز یکشنبه صدها بطری پر شده با برنج، دارو و ماسک صورت را از طریق پرتاب آنها به دریای نزدیک مرز کره شمالی، به این کشور بفرستد.

وی افزود: ما این کار را به عنوان کمک‌های بشردوستانه انجام می‌دهیم و اظهارات کره شمالی به هیچ عنوان برای ما مهم نیست و ما به کمک کردن به افراد مسن، قربانیان و آنهایی که در این شرایط سخت زندگی می‌کنند، ادامه خواهیم داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید