ارتش کره جنوبی: از نزدیک تحرکات کره شمالی را زیر نظر داریم

    کد خبر :505400
ارتش کره جنوبی

ارتش کره جنوبی امروز (دوشنبه) در پی انتشار گزارشهایی با استناد به تصاویر جدید ماهواره‌ای مبنی بر احتمال تدارک پیونگ یانگ برای پرتاب یک موشک اعلام کرد، از نزدیک تأسیسات کره شمالی را زیر نظر دارد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اخیراً برخی منابع با تحلیل تصاویر جدید ماهواره‌ای خبر از افزایش فعالیت در دو تأسیسات موشکی مهم کره شمالی شامل مرکز تحقیقات موشکی “ساموندونگ” و پایگاه آزمایش موشکی “سوهائه” هستند. هر گونه اقدام پیونگ یانگ در پرتاب مجدد موشک می‌تواند به شدت به روند مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی با آمریکا آسیب وارد کند.

کیم جون راک سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: کره جنوبی از نزدیک تمامی فعالیت‌های مربوط به سناریوهای احتمالی در کره شمالی از جمله پرتاب یک موشک در طول مرز را در هماهنگی نزدیک با آمریکا زیر نظر دارد.

پیشتر پایگاه خبری آمریکایی ان.پی.آر گزارش کرده بود، تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از مرکز ساموندونگ به تاریخ ۲۲ فوریه نشاندهنده حضور چندین خودرو و کامیون در این مرکز به همراه حضور جرثقیل‌ها و باربرهای ریلی در یک محوطه هستند.

جفری لوئیس، یک محقق در انستیتو مطالعات بین‌الملل میدلبری گفت: هنگامی که شما همه یافته‌ها را کنار یکدیگر قرار می‌دهید واقعاً به نظر می‌رسد کره شمالی در پروسه ساخت یک موشک قرار دارد.

تأسیسات ساموندونگ در حومه شهر پیونگ یانگ و در سال ۲۰۱۲ به هدف پشتیبانی بیشتر از برنامه توسعه موشک‌های دور برد و موشک‌های فضایی کره شمالی ساخته شد.

در این تأسیسات علاوه بر موشک قاره پیمای موسوم به “هاوسونگ- ۱۵” که به گفته تحلیلگران قادر به رسیدن به خاک کشور آمریکا است، موشک‌های دوربرد دیگری نیز ساخته شده و بعداً به پایگاه سوهائه، مخصوص پرتاب موشک‌های ماهواره‌بر فرستاده شده و در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ با موفقیت پرتاب شدند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سال گذشته میلادی در نشست با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در شهر پیونگ یانگ پذیرفت پایگاه سوهائه را تعطیل کند. ماه اوت تصاویر ماهواره‌ای نشان داده بودند که گروهی از کارگران در این پایگاه در حال برچیدن یک ایستگاه مربوط به آزمایش موتور موشک هستند.

با این حال چند روز پیش مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی آمریکا در واشنگتن اعلام کرد که در این تأسیسات فرآیند بازسازی سریعاً در حال پیشرفت است.

یک وبسایت تحقیقاتی موسوم به 38north نیز گزارش کرد که یک وسیله ریلی مخصوص جابجایی قطعات موشکی به سکوی پرتاب، مجدداً بازسازی شده است.

این وبسایت نوشت که این فرآیندها قبل از نشست شکست‌خورده دوم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آغاز شده اند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز روز یکشنبه گفت: آمریکا دقیقاً می‌بیند که آنها در ارتباط با پرتاب احتمالی هر گونه موشک یا راکت چه کار می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید