ارتباط کمردرد و دیابت/ کاهش سرطان روده با مصرف سیر و پیاز

    کد خبر :498499

حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

مهم ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

شناسایی داروی جدید به تعویق انداختن روند پیری

محققان موفق به شناسایی پروتئینی موسوم به Nicotinamide N-methyltransferase (NNMT) در سلول های بنیادی عضلانی شدند که به نظر می رسد مسئول اختلال عملکرد مرتبط با افزایش سن است. محققان دانشگاه تکزاس داروی جدیدی را شناسایی کرده اند که می تواند با کاهش حجم، مقاومت و عملکرد عضلانی، روند پیری را به تاخیر اندازد.

افراد مبتلا به دیابت در معرض ریسک بالا کمردرد

مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به دیابت در مقایسه با افراد غیردیابتی، ۳۵ درصد بیشتر با ریسک تجربه کمردرد و ۲۴ درصد بیشتر با ریسک تجربه گردن درد مواجه هستند.

ترکیبات خمیردندان موجب کاهش تاثیر درمانی آنتی بیوتیک ها می شود

محققان دریافتند ترکیب متداول موجود در خمیردندان و شوینده های دست می تواند موجب کاهش تاثیر آنتی بیوتیک ها در درمان مشکلاتی نظیر عفونت های مجاری ادراری شود.

کاهش ریسک ابتلا به سرطان روده با مصرف سیر و پیاز

به گفته محققان، مصرف سبزیجات خانواده آلیوم که شامل پیاز، سیر، تره فرنگی و موسیر هستند، ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۷۹ درصد کاهش می دهد.

ارتباط مصرف خوراکی های مضر و افزایش ابتلا به افسردگی

مطالعات نشان می دهد مصرف خوراکی های مضر موسوم به «جانک فودها» (هله هوله ها) موجب افزایش ریسک ابتلا به اختلالات روانشناختی نظیر اختلال دوقطبی و افسردگی می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید