ادعای اندیشکده آمریکایی درباره احداث تاسیسات جدید موشکی در پیونگ‌یانگ/ تصاویر

    کد خبر :712338

اندیشکده «مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی» با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از پیونگ یانگ، مدعی وجود تاسیسات جدید و سازه‌های زیرزمینی در نزدیکی فرودگاه پایتخت کره شمالی شده است.

بر اساس این گزارش، کارشناسان این اندیشکده بر این باورند که این تاسیسات از سال ۲۰۱۶ در حال احداث بوده است و محل استقرار بزرگترین موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای است؛ موشک‌هایی که هر یک از آن‌ها قابلیت هدف قرار دادن خاک آمریکا را دارند.

از مهمترین ویژگی‌های این تاسیسات، یک پایانه ریلی سرپوشیده و ساختمان‌هایی در اطراف کارخانه تولید قطعات موشکی است که امکان ورود خودرو‌های سنگین به آن‌ها ممکن است. طبق این گزارش، مجموع این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که این مرکز برای پشتیبانی از عملیات موشک‌های بالستیک طراحی شده است.

سفارت کره شمالی در پکن تاکنون در خصوص این گزارش واکنشی نشان نداده است.

سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی نیز امروز چهارشنبه در یک جلسه توجیهی اعلام کرد اظهار نظر سریع در خصوص این موضوع با توجه به اقتضای زمان نادرست است.

به گزارش جوان،مذاکرات کره شمالی و آمریکا سال‌های اخیر پس از چندین دور به بن‌بست رسید. پیونگ‌یانگ اعلام کرد طرف مقابل حاضر به امتیاز‌دهی نیست و روحیه زیاده‌خواهانه دارد. پس از آن پیونگ یانگ فعالیت‌های موشکی خود را که همزمان با مذاکرات متوقف کرده بود، از سر گرفت.

در ماه‌های اخیر، کره شمالی همچنین هشدار داده است که می‌تواند دوباره در مورد توقف تحمیل شده در آزمایش تسلیحات هسته‌ای و پرتاب موشک‌های بالستیک قاره پیما تجدید نظر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید