ادعاهای ضدایرانی یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

    کد خبر :952501
ادعاهای ضدایرانی یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که تل‌آویو تهدیدهای تهران علیه منطقه را کاملا جدی گرفته است و در «استفاده از توان نظامی خود برای مقابله با اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده ایران »تردید نخواهد کرد.

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که تل‌آویو تهدیدهای تهران علیه منطقه را کاملا جدی گرفته است و در «استفاده از توان نظامی خود برای مقابله با اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده ایران »تردید نخواهد کرد.

سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به نقل از وی اعلام کرد: «در طول سال گذشته مانع از احیای توافق هسته‌ای با ایران شده‌ و به نبرد خود علیه افزایش حضور نظامی حزب‌الله و ایران در سوریه و لبنان ادامه داده‌ایم».

لاپید همچنین گفته که «اسرائیل در ارتباط با افزایش حضور ایران در مناطق مختلف منطقه با تهدیدهایی که نمی‌توان دست‌کم گرفت و از جمله آن موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله لبنان و موشک‌‌پرانی‌ از نوار غزه مواجه است».

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز پیش از این مدعی شده بود که این رژیم قادر به ضربه زدن به ایران است، اما چنین اقدامی باید به دقت سنجیده شود.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت که اسرائیل توانایی ضربه زدن به ایران را دارد، با این حال اگر چنین اقدامی را ضروری بدانیم، باید این تصمیم به دقت بررسی شود.
گانتز همچنین مدعی شد: «ما آمادگی، توانایی و برنامه‌های بلندمدت را داریم. باید برای این احتمال آماده شویم، اما همچنین باید قبل از اقدام به این موضوع با دقت فکر کنیم».
این در حالی است که «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اذعان کرده است که این رژیم توانایی حمله به ایران را ندارد و مواضعی که در این خصوص اتخاذ می‌شود، «یک لاف بی‌جا» است.

وی افزود که این ادعا که ما قادر به تهاجم به ایران هستیم، یک لاف بی‌جا است.

به گفته اولمرت، چنین رفتارها و لاف‌هایی بیش از آن که نشانگر قدرت باشد، بیانگر ضعف ماست.
نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی پیش از این نیز اذعان کرده بود که این رژیم به طور عملی، فاقد هرگونه قدرت نظامی کلاسیک برای حمله به مراکز هسته‌ای ایران است.

اولمرت طی مقاله‌ای در روزنامه «هاآرتص» نوشته بود که اسرائیل توان نظامی حمله به مراکز هسته‌ای ایران و نابودی آن همانگونه که در سال ۱۹۸۱ در عراق و در سال ۲۰۰۷ در سوریه انجام داد، را ندارد.

وی با تاکید بر این‌که ایران در هر مقطع زمانی این توانایی را داشت که طی چند ماه به غنی‌سازی با حجم لازم از اورانیوم تبدیل به یک کشور هسته‌ای شود، از رویکرد ایران‌هراسی انتقاد کرد و گفت که نیازی به این کار نبوده است.

 ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید