اختیارات وکیل پایه یک دادگستری در امور خانواده

    کد خبر :929748

وکیل حرفه‌ای تهران می‌تواند در زمینه دعاوی حقوقی خانواده در پرونده‌ها حضور داشته و از موکلان خود دفاع کند. حضور وکیل در یک پرونده دعاوی خانوادگی اجباری نبوده اما برای موفقیت در هر روند حقوقی لازم است تا یک وکیل باتجربه و ‌آگاه را داشته باشید. در این صورت می‌توانید به حصول نتیجه مطلوب امید داشته باشید.

به چه کسی وکیل خانواده می‌گویند؟

در بسیاری از کشورها، همه افراد یک خانواده برای درمان بیماری‌های خود به سراغ پزشک خانوادگی می‌روند. بنابراین هر خانواده‌ای یک پزشک خانوادگی داشته که به پرونده‌های پزشکی آن‌ها اشراف دارد. علاوه بر پزشک خانوادگی، بسیاری از افراد وکیل خانوادگی هم دارند. چنین شخصی در کلیه امور حقوقی و قانونی اعضای خانواده را راهنمایی می‌کند. در مقابل واژه وکیل خانواده هم وجود دارد که تخصص او در حوزه خانواده و دعاوی مرتبط با آن است.

پس بهترین وکیل خانواده تهران فردی است که در امور خانواده مانند ازدواج و طلاق تخصص داشته و می‌تواند دعاوی آن را مطرح کند. در ایران، استخدام وکیل برای امور ساده خیلی مرسوم نیست اما در کشورهای غربی به دلیل تنوع قوانین و اجرای قوی آن‌ها، حتما هر شخص بالغ و بزرگسال از یک وکیل کمک می‌گیرد. شما هم می‌توانید برای هر کار حقوقی از یک وکیل کمک بگیرید. اگر هم مشکلاتتان به امور خانوادگی ارتباط داشتند، یک وکیل خانواده می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

اختیارات وکیل پایه یک دادگستری خانواده چیست؟

بهترین وکیل خانواده تهران می‌تواند در کلیه امور حقوقی مربوط به خانواده شامل طلاق، دریافت مهریه، حضانت فرزند و مواردی از این دست، وظیفه خود را انجام دهد. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که حوزه اختیارات و وظایف یک وکیل پایه یک دادگستری خانواده چیست. در پاسخ باید بگوییم که در صورت استخدام یک وکیل، دیگر نیازی ندارید تا در جلسات دادگاه حاضر شده یا شخصا به دنبال امور حقوقی باشید.

در بسیاری از اوقات ممکن است دعوی شما مربوط به جدایی از همسرتان باشد و دوست نداشته باشید تا در جلسات دادگاه با او روبرو شوید. در این حالت وکیل شما انجام وظیفه کرده و کلیه جلسات را شرکت می‌کند. این یک راه بسیار مناسب و بدون حاشیه برای روند جدایی است.

علاوه بر این در کلیه حوزه‌های حقوقی خانواده وکیل خانواده تهران می‌تواند راهنمایی‌های خود را در اختیارتان قرار دهد. بنابراین، می‌توانید تصمیم مناسبی بگیرید و در نهایت هم رضایت داشته باشید. پس علاوه بر حضور به جای شما می‌توانید انتظار مشاوره و راهنمایی عاقلانه و حقوقی را از وکیل داشته باشید. همچنین برای پرونده‌های پیچیده،‌ وکیل با اطلاع از جزئیات قانونی می‌تواند راهکارهای مطلوب و مورد قبول شما را ارائه دهد.

امور حقوقی خانواده شامل چه مواردی است؟

دعاوی خانوادگی بسیار گسترده هستند و رسیدگی به آن‌ها باید حتما به یک وکیل دادگستری حرفه‌ای تهران واگذار شود. چنین فردی می‌تواند در اموری مانند استرداد جهیزیه، تمکین، طلاق، دریافت مهریه، حضانت فرزندان، ازدواج دائم یا موقت اعمال نظر کند. جالب است بدانید که موارد گفته شده به گوش شما کاملا آشنا هستند اما یکی از پرتکرار‌ترین مواردی هم هستند که در دادگاه‌های خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بسیاری از زوجین به دلیل عدم آگاهی از قانون و اختیاراتی که می‌توانند داشته باشند، دست به تصمیمات اشتباهی می‌زنند. حضور بهتری وکیل خانواده تهران در کلیه تصمیم گیری‌ها شما را راهنمایی می‌کند. همچنین می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که با دانش و آگاهی قبل از شروع دادگاه‌ها، با انجام مذاکره طرف مقابل را متقاعد کند. بنابراین، اگر موضوع هم به نظرتان ساده است بازهم قبل از هر اقدامی به سراغ استخدام یک وکیل کاربلد بروید.

بهترین وکیل خانواده تهران چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک وکیل خانواده تهران این است که در زمینه قوانین حقوقی خانوادگی اطلاعات کاملی داشته باشد. پرونده‌های بسیاری در این حوزه وجود دارند که بسیار پیچیده هستند. بنابراین هرچقدر وکیل مورد نظر شما تسلط بالاتری داشته باشد،‌ بهتر می‌تواند شما را برای تنظیم دادخواست راهنمایی کند.

دومین ويژگی مهم یک وکیل خانواده این بوده که بتواند فارغ از اعتقادات و علایق شخصی خود در چهارچوب قانون از موکل خود دفاع کند. این موکل چه زن باشد چه مرد، باید در نزد وکیل یکسان باشد. ویژگی مهم بعدی پیگیری و تداوم در پرونده است. برخی پرونده‌ها در مدت زمان چند هفته به نتیجه می‌رسند اما برخی دیگر ماه‌ها یا حتی سال‌ها درگیر هستند. پس وکیل پایه یک دادگستری باید پشتکار زیادی داشته باشد.

داشتن خصوصیاتی مانند رعایت حقوق هر دو طرف، آگاه کردن و مطلع نگه داشتن موکل از روند پرونده، تلاش، ارتباطات موثر و دانش عمیق و قدرت استنتاج از ویژگی‌های مهم یک وکیل باتجربه در امور خانواده به شمار می‌رود.

سخن پایانی

وکلای متخصص عدل ایرانیان می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌های شما برای انجام امور حقوقی باشند. این تیم که متشکل از وکلای باتجربه‌ای بوده در زمینه خانواده و انواع دعاوی خانواده می‌توانند شما را راهنمایی کنند. مزیت دیگر این تیم حقوقی این بوده که از ابتدا تا پایان پرونده دو وکیل به صورت تمام وقت روی موضوع کار کرده و شما را در جریان آخرین تغییرات قرار می‌دهند.

همچنین امکان برگزاری جلسات مشاوره هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین فراهم است. برای دریافت وقت مشاوره می‌توانید با شماره 02147783 تماس گرفته و در سریع‌ترین زمان ممکن با وکلای حقوقی عدل ایرانیان جلسه داشته باشید.

منبع : گروه وکلای عدل ایرانیان

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید