اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه به شرکتهای دانش بنیان

    کد خبر :421359

تسهیلات ویژه صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در خط اعتباری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی فراهم شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد صاحبکار، رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با اشاره به تفاهم سه جانبه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی گفت: در راستای اجرای برنامه اشتغالزایی ذیل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷، بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به‌صورت تسهیلات از طریق بانک‌های عامل در اختیار شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری افزود: در راستای تفاهم صورت گرفته بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی، بخشی از منابع این صندوق از طریق بانک‌های عامل به صورت تسهیلات با نرخ‌های ۱۰ و ۱۲ درصد در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

صاحبکار گفت: این منابع در قالب تسهیلات ایجادی و سرمایه در گردش و در راستای فعالیت‌های دانش‌بنیان شرکت‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. همچنین نرخ سود این تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های آب و کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست ۱۰ درصد و برای حوزه صنعت و معدن ۱۲ درصد است.

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان از این منابع برای توسعه فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه خود گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از این منابع می‌توانند در گام اول به بانک‌های عامل مراجعه کنند و پس از تشکیل پرونده و ارائه طرح توجیهی و اعتبارسنجی توسط بانک، در گام دوم استعلامی از عبه بانک از معاونت علمی و فناوری انجام می‌شود تا از دانش‌بنیان بودن طرح موردنظر اطمینان حاصل شود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید