احمدی‌نژادی‌ها به اظهارات کدخدایی واکنش نشان دادند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ۹:۵۴
    کد خبر :737812

بلافاصله پس از اتمام نشست سخنگوی شورای نگهبان، کانال تلگرامی دولت بهار، به بازخوانی گفت‌وگوی یک عضو شورای نگهبان پرداخت. در این مطلب به نقل از آیت‌ا… سیدمحمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان آمده است: «بعید نیست صلاحیت یک فرد در دوره‌ای رد شود و در دوره‌ بعد تایید شود.» به نظر می‌رسد انتشار این مطلب در کانال تلگرامی منتسب به رئیس دولت سابق و آن هم بلافاصله بعد از اظهارات سخنگوی شورای نگهبان، بی‌ارتباط با مواضع کدخدایی نباشد. باید دید آیا احمدی‌نژاد با ثبت‌نامی دوباره در این انتخابات و ردصلاحیت شدنش، هزینه‌هایی را به این سازوکار انتخاباتی و البته کشوری وارد خواهد کرد یا نه؟

یک معنای دیگر

اما اظهارات کدخدایی از سویی دیگر نیز قابل بحث است، مطمئنا بسیاری سمت‌وسوی این اظهارات را احمدی‌نژاد می‌دانند اما قطعا اگر تمام ردصلاحیت‌های پیشین قرار است تا بی‌کم‌وکاست در این دوره نیز انجام شود می‌تواند یک معنای دیگر نیز داشته باشد.

به گزارش آرمان،آن اینکه اساسا هر نوع مذاکره‌ای از هر جناحی در مورد کاندیداهای ردصلاحیت‌شده نمی‌تواند توفیق چندانی داشته باشد. این در حالی است که نباید این موضوع را فراموش کنیم که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب نیز بعضا از تلاش‌ها و مذاکرات با این نهاد سخن گفته‌اند. به نظر می‌آید اظهارات کدخدایی پاسخی به جریان چپ نیز باشد که اگر می‌خواهند کاندیداهای شاخص خود را به صحنه بیاورند و در راستای تایید صلاحیت آنها باب مذاکره و گفت‌وگو را با شورای نگهبان باز کنند، باید به فکر گزینه‌های جدید باشند و پیرامون آنها گفت‌وگو کنند چون گزینه‌های قبلی قابل گفت‌وگو نیستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید