احراز هویت هوشمند مسافران در فرودگاه‌های بزرگ دنیا

    کد خبر :241328

بریتیش ایرویز درحال توسعه و افزایش تعداد فرودگاه‌هایی است که به گیت‌های تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند و الکترونیکی مجهز می‌شوند.

چندی پیش بود که خبر مجهز شدن فرودگاه بین‌المللی میامی در ایالات متحده آمریکا توسط بریتیش ایرویز در فضای مجازی منتشر شد.

حالا ظاهرا این شرکت هواپیمایی پیشگام قصد دارد تعداد فرودگاه‌های بین‌المللی را که این فناوری هوشمند را در اختیار دارند، افزایش بدهد.

این شرکت اعلام کرده است که فرودگاه‌های بین المللی نیویورک و اورلاندو نیز در یک قدمی تجهیزات هوشمند برای احراز هویت و تشخیص چهره الکترونیکی مسافران هوایی هستند.

اسکنرهای تشخیص چهره و هویت مسافران در فرودگاه به متولیان فرودگاه‌های بین‌المللی که میزبان حجم زیادی از مسافران در روز هستند، اجازه می‌دهد تا با کمترین سرعت ممکن و بدون نیاز به چک و بازرسی کردن گذرنامه مسافران و چهره آنان توسط ماموران فرودگاهی، هویت آن‌ها را شناسایی کنند.

به گزارش بازتاب،این امر از ایجاد خطای انسانی و احتمال بروز مشکلات و خطرات پس از آن پیشگیری خواهد کرد.

فناوری مذکور از سیستم ورود و خروج بیومتریک پشتیبانی می‌کند و از طریق دوربین‌های فوق پیشرفته و هوشمندی که در فواصل مختلف و در گیت ورودی فرودگاه نصب شده‌اند، به احراز هویت مسافران اقدام می‌کند.

کشورهای بسیاری هم اکنون در حال نصب و تجهیز فرودگاه‌های بین‌المللی خود به فناوری تشخیص هویت مسافران و اسکنرهای هوشمند هستند.

البته فرودگاهای معدودی هستند که به این فناوری هوشمند مجهز شده‌اند هرچند که فرودگاه‌های بین‌المللی نیوزلند و استرالیا از پیشگامان استفاده از اسکنرهای بیومتریک تشخیص چهره و هویت در فرودگاه‌های خود بوده‌اند به گونه‌ای که می‌توان گفت تقریبا چند سالی است که این فناوری در فرودگاه‌های اصلی استرالیا استفاده می‌شود و مسئولان مربوطه در این کشور امیدوارند تا سال ۲۰۲۰ میلادی هیچ فرودگاهی در استرالیا که به اسکنرهای بیومتریک تشخیص هویت مجهز نباشد، وجود نداشته باشد.

این فناوری نخستین بار در فرودگاه بین المللی لوس آنجلس آمریکا به طور آزمایشی راه اندازی شد و بسیار موفقیت آمیز هم بود.

این فناوری به گونه‌ای است که به مسافران هوایی اجازه می‌دهد گذرنامه، روادید و تمامی مدارک و تصاویر مربوط به مهاجرت خود را تنها با استفاده از گیت‌های الکترونیکی و هوشمند نشان داده و پس از تایید صحت و درستی آنها و باز شدن درب گیت‌های ورودی، وارد قسمت‌های مربوطه فرودگاهی و سپس سوار هواپیما شوند.

بریتیش ایرویز در تشریح مزایای این فناوری هوشمند اعلام کرده است که توانسته است بالغ بر ۴۰۰ مسافر هوایی را تنها در عرض مدت ۲۲ دقیقه چک و بازرسی کرده و سپس آنها را به سمت سوار شدن به هواپیما هدایت کند.

این مدت زمان کوتاه و سرعت بالا در بازرسی و تایید هویت مسافران به وضوح نشان‌دهنده مزایای این فناوری مدرن است.

بریتیش ایرویز یک شرکت هواپیمایی بین المللی و برتر در جهان است که دفتر مرکزی آن در شهر هارموندوورتس، انگلستان قرار دارد.

شرکت بریتیش ایرویز در سال ۱۹۷۴ میلادی راه‌اندازی شد و درحال حاضر روزانه به ۱۶۹ مقصد در سراسر جهان از جمله شهرهای مختلف و بزرگ ایالات متحده آمریکا، پروازهای مستقیم دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید