احتمال مدیریت بوگاتی و لامبورگینی توسط پورشه در آینده نزدیک

  • خودرو
  • جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۴۴
    کد خبر :369192

گزارش جدید، از تغییرات احتمالی در مدیریت گروه‌های خودروسازی فولکس‌واگن، ادغام برندها و بهره‌گیری از دستاوردهای پورشه در بوگاتی و لامبورگینی خبر می‌دهد.

گزارش نشریه اتوموبیل (automobile)، به آن‌چه در مورد مسائل سازمانی و فنی گروه خودروسازی فولکس‌واگن رخ خواهد داد و نتایج این تغییرات برای برندهای زیرمجموعه اشاره دارد. دیدگاه کلی در مورد تغییرات این است که پورشه، احتمالا برای هماهنگ کردن فعالیت‌های آینده در آئودی، بنتلی، بوگاتی و لامبورگینی انتخاب شده است. آئودی، مدیریت لامبورگینی را به خودروساز اشتوتگارت (پورشه) واگذار می‌کند و دوکاتی از طریق برند جدید که دوکاتی انترپرایز (Ducati Enterprises) نامیده می‌شود، تبدیل به سرپرست سرمایه‌گذاری‌ دیگر برندهای ایتالیایی فولکس‌واگن خواهد شد. مدیران رده بالای فولکس‌واگن، ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی را برای تکمیل تغییرات و سازمان‌دهی مجدد ساختار هدف‌گذاری کرده‌اند.

فولکس‌واگن می‌خواهد با استفاده از ادغام چهار خودروساز از مجموع پنج برند تجاری برتر خود، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. پورشه در خانه فولکس‌واگن، می‌خواهد هزینه‌های خود را طی مدت زمان چهار سال به میزان ۲.۳ میلیارد دلار کاهش دهد؛ این هزینه‌ها قبلا برای بهبود فرآیندهای داخلی مانند تحقیق و توسعه و تولید اختصاص داده شده است. این دستاوردهای پورشه و همچنین توسعه پلت‌فرم‌ها، قطعات و استراتژی‌های آینده فناوری برای برندهای خودروساز اسپرت، می‌تواند به نفع همه زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن باشد.

در کوتاه مدت، تمام برندهای فولکس‌واگن برنامه‌های خاص خود را دارند. گفته می‌شود استیفن وینکلمن، مدیر عامل شرکت بوگاتی قصد دارد که سه نسخه سوپرلگرا، اپرتا و SS از ابرخودروی بوگاتی شیرون تولید کند. نسخه سوپرلگرا می‌تواند دنباله‌رو مدل‌های بوگاتی دیوو و شیرون در کاهش وزن باشد. به نظر می‌رسد که بوگاتی شیرون اپرتا به عنوان جانشین طبیعی ویرون گرند اسپرت، نشانه‌های زیادی از طراحی دیوو در خود داشته باشد. همچنین گفته می‌شود که بوگاتی قصد دارد با پورشه، ریمک و دالارا در زمینه تولید خودروی تمام برقی همکاری کند.

لامبورگینی به شدت به دنبال یافتن جایگزینی برای مدل‌های هوراکان و اونتادور است و طرح جدیدی در این زمینه دارد. بدنه یکپارچه کربنی برای پرچم‌دار بعدی مجهز به پیشرانه V12، توسعه یافته و از فناوری ساخت پیچیده‌ای بهره می‌برد. خودروی سوپراسپرت جدید لامبورگینی از دو موتور برقی در محور جلو، باتری‌ها در وسط و ترکیب پیشرانه خورجینی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۷۷۰ اسب بخار همراه با موتور برقی ۴۰۲ اسب بخاری در محور عقب استفاده می‌کند.

گفته می‌شود که در حال حاضر لامبورگینی هوراکان نسخه‌ای از همان معماری کربن به دست آورده است، اما سازماندهی مجدد گروه خودروسازی فولکس‌واگن ممکن است منجر به توقف آن شود. اتوموبیل اذعان کرده است گزینه‌های دیگری وجود دارند که می‌توان به ادغام لامبورگینی هورارکان با آئودی R8 اشاره کرد. این موضوع بیش‌تر به آئودی بستگی دارد و احتمالا نسل سوم آئودی R8 در پیکره لامبورگینی قرار گیرد. فراتر از آن، هوراکان می‌تواند به پلت‌فرم Mimo II ایجاد شده توسط پورشه برای خودروی 960 مدل ۲۰۱۱ مجهز شود. تمام اعضای این گروه خودروسازی می‌توانند از معماری جدید آلومینیومی خودروی اسپرت چندبرندی ماژولار استفاده کنند.

بنتلی و آئودی در حال حاضر به بیش‌ترین کمک نیاز دارند. خودروساز انگلیسی باید مسائل مالی و چشم‌انداز فعلی خود را در مورد آینده تصحیح کند. با این حال، آئودی همچنان در شوک ناشی از کاهش بودجه و مسائل مرتبط با رسوایی دیزل‌گیت قرار دارد. مدیر عامل سابق آئودی که در رسوایی دیزل‌گیت فولکس‌واگن متهم شده است، در زندان باقی خواهد ماند و در آینده راهی دادگاه خواهد شد.

در صورت سازماندهی مجدد کادر رهبری گروه خودروسازی فولکس‌واگن و ادغام برندهای معتبر خودروساز، نتایج جالبی احتمالا برای آن رقم خواهد خورد. بلومبرگ پیش‌بینی می‌کند که در صورت تشکیل برند خودروساز با ادغام برندهای کنونی، احتمالا فولکس‌واگن خواهد توانست که بازارهای زیادی به دست آورد و ارزش این گروه می‌تواند به ۱۴۰ میلیارد دلار برسد؛ این در حالی است که اکنون ارزش کل سهام فولکس‌واگن در بازار به حدود ۷۸ میلیارد دلار می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید