احتمال لغو بازی ایران و عراق به خاطر کرونا

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰:۰۲
    کد خبر :883198
احتمال لغو بازی ایران و عراق به خاطر کرونا

تیم ملی فوتبال عراق شمار زیادی از بازیکنان خود را به دلیل ابتلا به کرونا مقابل ایران دراختیار ندارد.

بنابر قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا یک شب قبل از انجام مسابقه تیم‌های ملی ایران و عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی، از اعضای دو تیم آزمایش کووید۱۹ گرفته شد که همین نمونه‌گیری، جواب‌های مثبت زیادی به همراه داشت.

پس از اینکه عنوان شد جواب آزمایش مهدی قایدی بازیکن تیم ملی ایران مثبت شده و این بازیکن شبانه مجبور به ترک محل اردوی بازیکنان شده، حالا خبر رسید که عراقی‌ها نیز با بحران کرونا مواجه هستند.

در آخرین تست‌گیری کرونا از عراقی‌ها، تست کرونای شیرکو کریم، حسین علی، مصطفی ناظم و حسین جبار، ۴ بازیکن این تیم مثبت اعلام شد و این نفرات به‌صورت قطعی نمی‌توانند مقابل ایران به میدان بروند.

علاوه بر این بازیکنان، تست کرونای عبدالحسین جلود از اعضای کادر فنی تیم ملی عراق هم مثبت شده تا در آخرین آزمایش عراقی‌ها، ۵ نمونه مثبت گزارش شود.

پیش از این هم تست کرونای یاسر قاسم، سعد ناطق، مناف یونس و امجد عطوان از تیم ملی عراق مثبت شده بود که با احتساب چهار کرونایی جدید، تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در این تیم به عدد ۸ بازیکن رسید.

حال در صورتی که طی ساعات آینده و پیش از شروع دیدار تیم‌های ملی ایران و عراق، آمار کرونایی‌های عراق افزایش پیدا کند و به نیمی از نفرات لیست این تیم برسد، امکان لغو این مسابقه هم جود خواهد داشت.

آخرین مرحله نمونه‌گیری کرونا از ملی پوشان دو تیم انجام شده ولی در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به این مسئله حساس شود و درخواست آزمایش دوباره داشته باشد، این اتفاق صبح امروز پنج‌شنبه می‌افتد که بعید است چنین شرایطی به وجود بیاید و منجر به لغو بازی ایران و عراق شود.

به گزارش ورزش سه، مثبت شدن آزمایش کرونای چهار بازیکن دیگر تیم ملی عراق موجب شده تا فدراسیون فوتبال این کشور فورا با AFC مکاتبه کرده و اعلام کند به نتایج به دست آمده تست‌ها معترض است که در این شرایط باید منتظر واکنش کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استفاده عراق از این ۴ بازیکن یا چگونگی برگزاری بازی باشیم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید